Annons:
Etikettbook-of-shadows
Läst 8087 ggr
thinkerbell
7/30/12, 12:40 PM

Bilder på era BoS?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte att de som vill får lägga upp bilder på sina BoS, oavsett om ni gjort dem själv eller köpt dem. Tycker det är så roligt att se och man blir så inspirerad!

Här kommer bilder på mina, en är köpt och en har jag åtminstone klätt själv:

Annons:
thinkerbell
7/30/12, 12:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och det här är den köpta:

Nocturnal Creature
7/30/12, 11:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Vad fina BoS du har Thinkerbell Glad Här kommer lite bilder på mina.

Detta var mina första BoS

"Ljus är inte alltid lika med godhet precis som mörker inte alltid är lika med ondska"

Nocturnal Creature
7/31/12, 12:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Sen har jag en liten köpt som jag använder i dag

"Ljus är inte alltid lika med godhet precis som mörker inte alltid är lika med ondska"

Nocturnal Creature
7/31/12, 12:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Oxå min stora bok som jag gjort själv. Skall dock deckorera om framsidan eftersom bokstäver och annat har börjat lossna

"Ljus är inte alltid lika med godhet precis som mörker inte alltid är lika med ondska"

Nocturnal Creature
7/31/12, 12:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Och en liten smygtitt på inehållet :-)

"Ljus är inte alltid lika med godhet precis som mörker inte alltid är lika med ondska"

Nocturnal Creature
7/31/12, 12:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Och en sista smygtitt i min Book Of Shadows Glad

"Ljus är inte alltid lika med godhet precis som mörker inte alltid är lika med ondska"

Annons:
thinkerbell
7/31/12, 10:48 AM
#7

Åh men wow vilka fina! Önskar jag kunde göra så fina…!

Bara Anna
8/11/12, 7:57 AM
#8

#5 Men JÖSSES så fina! Där är precis anledningen till att jag aldrig har fastnat för något BoS någon längre tid: Jag är en sådan perfektionist och får så lätt mindervärdskonplex för att den  inte är lika snygg som andras. Men den här tråden har definitivt inspirerat mig till att ta tag i det igen! Tack och bock!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

VerraWaterHeart
8/11/12, 5:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Min BoS, inte så mycket skrivet i den en, men det kommer. : )

Äring och Fred.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Med Vänliga Hälsningar Veronica.

**
**

[BlueRain]1
8/12/12, 11:13 PM
#10

Så vackra bilder!! Blir lite avis ;-) Själv är jag trist och skriver bara i helt vanliga (osmyckade) anteckningsböcker eller i ett dokument på datorn .. Har dock planer på att kolla igenom allt material för att föra över till nåt snyggare, men det hinns aldrig riktigt med …

Carnosa
8/13/12, 10:25 AM
#11

Jag är rätt lat och använder datorn nästan helt och hållet. Det är så smidigt juSkäms

Livet kan vara krokigt, men aldrig utan mening!

Wedni
8/13/12, 12:54 PM
#12

Jg skriver på datorn, skriver sedan ut och sätter i en pärm. skriver sedan för hand i min "spegelbok"(min personliga bok som bara jag får se).

[NadjaIyona]1
8/13/12, 9:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Här kommer min BoS, här gjort den från scratch:

Till Nocturnal Creature: wow har du gjort dem, de är jätte fin. Är verkligen imponerad av ditt arbete. Jag arbetar mest digitalt, är hemsk när det gäller arbete för hand.

Annons:
BabyDragon
8/15/12, 8:13 AM
#14

wow vilka fina bos Förvånad

Min e bara ett svart anteckningsblock Tungan ute

Carnosa
8/15/12, 9:30 AM
#15

Blir lite sugen på att skaffa en riktig bok istället för att använda datorn, när jag ser vilka fina böcker ni har. Fast min skulle nog se rätt eländig ut iaf, jag har världens fulaste handstil Skrattande

Livet kan vara krokigt, men aldrig utan mening!

BabyDragon
8/15/12, 6:53 PM
#16

En "fin" bok är inget värt om den inte innehåller något vettigt ;)

En "ful" bok kan vara ovärdelig.

Men det är inte utseendet som är viktigt, det är hur mycket av dig själv du lägger i den som ger den sin utstrålning.

thinkerbell
8/15/12, 8:38 PM
#17

Din är så fin NadjaIyona!! :D

[NadjaIyona]1
8/15/12, 11:58 PM
#18

Tack Bell! :)

Carnosa
8/16/12, 10:44 AM
#19

#16 Så sant så, men det vore ju kul med en som är både fin och med bra innehåll Glad

Livet kan vara krokigt, men aldrig utan mening!

BabyDragon
8/16/12, 11:29 AM
#20

#19 Ja det är det ju =) mena bara vad som har en bit av en själv är alltid vackert.

Annons:
Blodfot
12/3/12, 11:48 AM
#21

nu ska jag hem och fixa min, sen så lovar jag att en bild kommer :)

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Ajia
12/9/12, 9:32 PM
#22

själv har jag bara en tråkig pärm med lite runor och symboler på, håller på att överföra allt till datorn, ska sen skriva ut det så att det blir lite snyggare, ska även försöka göra en bok, är inte så bra på hela den här pyssel grejen men man kan ju alltid försöka!

ThreeStars
12/13/12, 9:31 PM
#23

Ni som gjort era själva: hur gjorde ni dem? .D

[NadjaIyona]1
12/18/12, 12:30 PM
#24

#23

Jag har växlar mellan att klä en färdig pärm till att göra dme helt från början. Om du inte är så händig eller van vid sånt börja med att klä en valfri pärm. …Vi borde ha en pyssel-dag där vi gör BoS. hihih

ThreeStars
12/19/12, 3:59 PM
#25

#24 Jag har målat en pärm just nu… Men, ja, pysseldagar! <3

Ceriadwen
12/20/12, 6:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Kul tråd och alla böcker är så olika! :) Jag har en utskriven BoS och två pågående, plus en pärm. Den jag skriver mest i just nu är den på bilden. Det är en ganska stor mörkblå bok med svart rygg och guldblad (bara ytterst på papperet förstås). På framsidan har jag plastat in en bild av Cernunnos.

BabyDragon
12/20/12, 8:59 PM
#27

Jag hade en plan att skriva på dator först och att klara delar skulle läggas över till en fysisk bos för det känns mer personligt och får mer magi i det. Men jag har märkt att jag aldrig blir klar. Finns hela tiden något att ändra eller lägga till. Så har inte skrivit något i min fysiska bos :P

Annons:
Tuva-Lena
1/5/13, 10:33 AM
#28

Jag har samma problem. Vill ju så gärna att den skall var speciell och förstås väldigt vacker, men jag har aldrig kommit längre än till att skriva på datorn jag heller. Väldigt mycket "digitalt" för att vara en personlig biografi eller hur?

Men nu har jag också fått inspiration av era otroligt vackra BoS:ar!Tungan ute Kanske man borde lära sig lite om scrapbooking först? Annars får jag väl använda vanligt bonn'förnuft istället.Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

BabyDragon
1/5/13, 11:22 AM
#29

Jag använder dator som spegelbok då den är lätta att göra ändringar i och lägga till. Så får vi se vad som får vara med i BoS =)

[stass]
1/6/13, 12:43 PM
#30

#13 vilken bindningsmetod använde du? Hur stor och tjock blev den? #26 älskar de guldkantade bladen, vart köpte du den? Jag band en egen BoS när jag var i tonåren, tyvärr är den borta nu. Jag funderar på att binda en riktigt tjock en ( vill man ha en på ca 700sidor blir det otroligt dyrt att köpa) men jag är osäker på vilken metod jag ska binda den efter.

Ceriadwen
1/6/13, 3:02 PM
#31

#30 På Bokia. :) Det var många år sedan nu men de kanske har något liknande!

Tossigatrollis
5/21/13, 8:24 PM
#32

#30 

För att göra en såpass tjock bok så tror jag att tekniken som används i de här beskrivningarna skulle kunna vara bra:
http://curiouslycrafty.wordpress.com/tutorials/
http://pinterest.com/pin/131097039123345947/

[moapetrova]
6/2/14, 7:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Hade det inte varit kul om fler visade sin BOS så puttar upp detta. Här är min, har inte skrivit mycket men jag gillar den ändå. Jag köpte den i Thailand hos en vi känner.

Existerande
6/4/14, 7:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

För att bidra till trådens fortlevnad lägger jag upp en bild på min också. 

Nästintill fullskriven vanlig blå anteckningsbok, plus egenhändigt gjord gudinna till resealtaret.

Annons:
WishingWell
6/25/14, 8:33 PM
#35

Åååå vilka fina BoS alla har :D

chevy79forewer
7/14/14, 1:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

då jag inte har en kamera så googlade jag och hittade en nästan exakt lik min bortsett från färgen dock =P min är svart/grön. jag undrar om ni skriver med runor eller bara eran finaste text(textat eller skrivstil)

spirit of godness spirits of light. protect us from all plight

Tarotstollan
7/26/14, 1:52 AM
#37

Gammal tråd men är det någon som vet var man kan köpa dessa böcker som finns med i inläggen #1 och #9?
Skulle gärna vilja ha sådana!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

villhailler
8/9/14, 11:54 PM
#38

Jag skulle vilja ha en egen bos men vart hittar jag en bra . Eller hur kan jag hitta å göra egen

mallan96
9/16/14, 1:09 PM
#39

jag vill också göra en egen men vet inte hur man gör :(

BabyDragon
9/17/14, 12:10 PM
#40

Det finns videor på youtube som visar hur man gör =)

Jinaum
10/21/14, 11:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Detta är då min. Ärligt talat tog jag precis fram den för att börja skriva i den. Aldrig haft någon BoS innan utan väldigt mycket av min kunskap sitter i huvudet (dum plats va) och därefter lösa papper…. överallt!
 Främst för jag får sådan ångest å skiva i sådana fina böcker (har mängder med fina anteckningsblock jag inte nyttjar), framför allt för att jag är rädd att förstöra dem och ångra mig. Vet inte redigt vad det är med mig.
MEN! Just ikväll beslutade jag mig för att börja lite smått med allmän info jag kommer ihåg och vill ha med. Lustigt att jag snubblade över en sådan här tråd då :)
Just denna köpte jag. Tycker det är lustigt för detta var den första de tog fram och jag började skratta lite för jag är mer eller mindre förföljd av turkoser och just den dagen hade vi vandrat runt och kollat i en hel del butiker osv och stött på turkoser överallt! Jag hade dessutom snubblat på ett gammalt smycke jag haft sedan jag var 6 år gammal som överlevde en brand. Så det fick bli den för jag antog att jag skulle ha den helt enkelt.

Annons:
chevy79forewer
9/11/15, 7:26 PM
#42

hej.. hur går de med alla för era BoS böcker?? skulle vara kul med en uppföljning även om denna tråd är as gammal =)

Min börjar fyllas på mer och mer nu då jag å sambon har flyttat till hus.. så Odlar nu en massa egna växter som jag för in i boken =)

spirit of godness spirits of light. protect us from all plight

Bippomorsan
4/21/16, 7:26 PM
#43

Jag håller på och gör min egen. Just nu har ja bara visit ihop 5 ritpapper och sytt ihop men tanken är att nu mer ja skriver, ju mer sånna klungor med papper kommer tillverkas och slutligen ska ja försöka sy ihop dom och göra en fin fram och baksida.

[stass]
3/13/18, 11:48 AM
#44

Nu när målarböcker är populära finns det en del "fyll i BoS"

Kul och man tycker det är roligt att måla, klippa och klistra eller om man vill ha lite hjälp på traven att komma igång kanske…

Witch's Composition Book : College Ruled 111 Page Notebook

Coloring Book of Shadows : Book of Spells

Coloring Book of Shadows by Amy Ceasary

och

Llewellyn's Witch's Coloring Book

The Witches' Almanac Coloring Book

…är några =)

Jag tycker det är enklast att beställa på https://www.bookdepository.com men det gör man som man själv tycker

Upp till toppen
Annons: