Annons:
Etikettlitteratur-media-länktips
Läst 1237 ggr
Sommarek
2015-10-07 09:25

Silver Ravenwolf - åsikter?

Det har ju blåst ganska snålt kring denna författaren rätt så länge, bland annat för att hon dels talar nedlåtande om de som inte bekänner sig till samma religion som hon själv och dels för att hon höftar ganska friskt när det gäller wiccaners/häxors historia (se bland annat http://wicca.cnbeyer.com/continuing-anger-over-silver-ravenwolf/). Det verkar på många sätt vara ett ganska amerikanskt fenomen, men finns det någon här som har liknande - eller helt motsatta - tankar?

Jag har personligen fått ut en del av att läsa det hon skriver, men jag tar också allt jag läser med en ganska stor nypa salt, och inser att det som står säkert är författarens sanning, men det behöver inte vara min.

(Att hon konstant blandar ihop begreppen häxa och wiccan  låter jag vara osagt; det finns nästan inte en enda amerikansk författare som inte gör det.)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
BabyDragon
2015-10-08 00:20
#1

Har uppfattt samma som du. Har fått ut en hel del av att läsa hennes böcker men, som med allt jag läser, så jämför jag med många källor och det finns nästan inte en enda bok inom det här området religion som talar helt sanning =)

Sommarek
2015-10-08 12:41
#2

#1 det finns nästan inte en enda bok inom det här området religion som talar helt sanning 

På gott och ont.  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Upp till toppen
Annons: