Annons:
Etikettritualer-formler-och-cirklar
Läst 2251 ggr
Korptagg
2017-05-25 00:39

Skydd mot ondska

Godafton på er!

Jag behöver hjälp med att hitta magiska formler för att skydda mig och närstående familjemedlemmar från en viss person som jag misstänker vara en såkallad "warlock".

Hon och jag var väldigt nära vänner en gång i tiden, och vi hade något oerhört speciellt mellan oss. När jag blev för första gången "upplyst" för att lämna mina kristna rötter för hedendomen, var jag ivrig för att berätta allt jag kunde för henne. Hon påstod iaf då vara en häxa, för att hon hade psykometriska talanger. Jag trodde då att det skulle vara bra om hon gick med i Wicca och öva häxkonst för att hitta mer information och hur hon kan hantera det. Sedan dess har vi gjort några fåtal ritualer tillsammans, bl.a. firat Samhain

Saken med henne är att hon härskas av negativa energier, vad hon än gör kommer hon åt det genom att manipulera andra, och vart hon än går ändrar hon atmosfären till något mörkare. Jag misstänker att om hon kommer till den punkten att kuna använde dessa energier och rikta dem mot någon annan, kommer respektive person vara i fara.

Idag är vi inte vänner längre, närmare fiender. det har hållt på alltsedan December. Jag känner att jag gjorde ett stort misstag i att introducera henne in i magins värld, hon är rena rama motsattsen till "An ye harm one, do what ye will" och jag misstänker på att hon kan försöka göra mig och mina närstående illa, men jag tänker ej tillåta henne göra någon skada. 

Har ni några tips om hur man skyddar människor i sin omgivning mot svart magi? 

Jag är hjärtligt tacksam för svar!

Annons:
Silent_Hill
2017-05-25 09:24
#1

Om du inte har gjort det redan så skulle jag råda dig till att rena dig och allt som kan ha influerats av henne. Så hennes energier verkligen raderas bort och inte kan påverka. Salt har både en renande och skyddande effekt så det kan du använda dig av ( i t.ex ett bad) Vill du förstärka det ytterligare så kan du använda dig av andra skyddande och renande örter. Gurkmeja har till exempel en väldigt bra skyddande effekt. Vill du göra en ritual sedan så tycker jag personligen att det bästa är att utforma en själv och kolla på andras för inspiration :)

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Sommarek
2017-05-25 17:34
#2

Som tillägg till #1, kolla upp något som heter "mirror box spell".

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Korptagg
2017-05-26 23:43
#3

Tack så mycket för svaren!

Upp till toppen
Annons: