Annons:
Etikettnaturen
Läst 4400 ggr
Silent_Hill
7/27/12, 1:10 PM

Bli miljömedveten!

Eftersom jorden och naturen är något vi ska vara rädda om så är det bra att vara miljömedveten. Alla kan dock inte vara perfekta och det är svårt att precis att följa allt men börjar man åtminstone göra några saker så är man ändå på rätt väg och till slut kan det blir flera miljömedvetna saker man gör. Vad gör du för att värna om våran miljö?

Lite tips;

  • Stäng av vattnet medan du borstar tänderna

  • Återvinn

  • Återanvänd

  • Stäng av tv:n om du inte kollar på den.

  • Tvätta kläder i så låga grader som det är möjligt.

  • Duscha inte så länge och stäng av vattnet medan du shamponerar och tvålar in dig,

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Annons:
Nocturnal Creature
7/30/12, 2:55 AM
#1

Jättebra tråd!

Naturen är ju vårt heliga rum, vår "kyrka" vårt "tempel".

Självklart är ingen perfekt. Men man bör absolut tänka på att vara miljömedveten, ta hand naturen och moderjord ^^

"Ljus är inte alltid lika med godhet precis som mörker inte alltid är lika med ondska"

alviiina
8/29/12, 11:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Kolla in min miljöblogg http://enbramiljo.blogg.se/

BabyDragon
8/29/12, 3:06 PM
#3

Jag blev uppfostrad med det tänket då vi ville spara energi. Så det sitter i ryggmägen Glad Det bästa vi kan göra är att uppfostra våra barn så.

[Silverviol]
9/19/12, 11:04 PM
#4

Att inte använda kristaller & metaller utan hitta substitut tycker jag är viktigt eftersom det är en vidrig industri.

Sedan har jag börjat använda bikarbonat istället för schampoo. Blev mycket positivt överaskad av resultatet! Ett enkelt sätt att skona miljön från en massa kemikalier. :)

Och så försöker jag använda så lite el och vatten som jag bara kan.

http://countingbirds.wordpress.com/

ThreeStars
9/22/12, 8:12 PM
#5

#4 hur tvättar du med bikarbonatet då? :) *nyfiken*

[Silverviol]
9/23/12, 10:28 PM
#6

#5 Jag tar två teskedar bikarbonat, en liten klick honung och ett par droppar hett vatten. Sedan masserar jag in den "geggan" i håret. Ju smutsigare hår en har desto nogrannare måste en massera. Efteråt sköljer jag håret med 1/2 dl äppelcidervinäger blandat med 2 1/2 dl kallt vatten samt ett par droppar rosolja för att få bort vinägerlukten :)

Annons:
KallaMigMimmi
9/24/12, 5:15 PM
#7

Jag er miljæmedveten och har varit i ett hem der vi sorterat og återvint precis allt. men nu ner jag flyttat till Danmark er det endast glas och tidningar som sorteras, plast och mittal finns det inga resurser før:( kenns som jag gør veldigt fel ner allt i soppåsen nu..men får acceptera kan inte vara perfekt:/

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

BabyDragon
9/24/12, 6:11 PM
#8

Har ni en i familjen som inte bryr sig om att sortera? som trotts enkla instruktioner så kastar han allt i ett och säger att han inte "vet" hur man gör. Annars är han helt underbar, men i detta fall bryr han sig helt enkelt inte. Lite frustrerande när det är så viktigt för mig Obestämd

KallaMigMimmi
9/24/12, 6:33 PM
#9

#8vet precis hur det er har det samma:/er svort att blunda før vad andra gør och inte gør!

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

ThreeStars
9/26/12, 10:17 AM
#10

#8 Så var min farsa för ett halvår sedan :(

[BlueRain]1
9/26/12, 3:42 PM
#11

#4 Roligt med en till som tvättar håret med bikarbonat, tycker faktiskt håret mitt är vackrare och friskare än nånsin sen jag började med det :-) Och att det är mer miljövänligt, stort PLUS :-) Har hittills sköljt efteråt med citronsyra, det är luktfritt, men rosolja var en bra idé, så luktar jag lite gott sen också :-)
Håller också med vad gäller kristaller, tursamt nog har min man en släkting som gräver upp kristaller själv, så jag har fått lite av honom ;-)

Annars sopsorterar jag, är noga med att ha lågenergilampor (ej glödlampor) och släcker lampan om jag ändå inte är i rummet. Fönsterlampor låter vi vara tända när det är mörkt, så det blir väl mer nu under hösten, men eftersom vi har lågenergi, som drar väldigt lite och dessutom håller längre än glödlampor, tror jag inte det gör så mycket.
Tvättar i låga grader (och ser förstås till att tvättmaskinen är helt full), och gör säkert nåt mer som jag glömt nu ;-) Behöver dock bli bättre på att spara vatten, har otroligt svårt att masa mig ut ur duschen!

catha
9/30/12, 5:24 PM
#12

Ett förslag

Jag tror nog att vi alla har en del kunskaper om hur/vad man kan göra för att spara vår Moder från allt för mycket nerskräpning och förstörelse… så skulle vi inte tillsammans kunna skapa en "bok" med tips och knep om allt från fläckborttagning till bra sätt att spara miljön på? Om någon kan tänka sig att ta emot tipsen och sammanställa det i t ex open office eller word så kan vi få en bra "bok" med många bra tips..

Jag skulle gärna göra det men har lite mycket omkring mig just nu så jag kan tänka mig att göra det efter jul om ingen annan är intresserad

[BlueRain]1
10/1/12, 4:46 PM
#13

#12 Låter som en mycket bra och kul idé :-) har lite för mycket omkring mig jag med dess värre, första känslan var att genast anmäla mitt intresse! men tror nog jag tar på mig för mycket då … Nån annan?

Annons:
Blodfot
11/28/12, 11:40 AM
#14

Låter toppen, skulel nog kunna ta dne uppgiften, om jag kan få arbeta i min takt!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

P.O
4/26/20, 1:07 PM
#15

Dyrt att köpa bara ekologiska mat och produkter, allt. Billig med gifter och det är tråkigt och lite inkomst, därför köper alla fortfarande kemikalier i mat och produkter så länge man har skattepengar på det ekologiska, dyrt att köpa vad man vill i hälsokostbutik.

Upp till toppen
Annons: