Annons:
Etikettbook-of-shadows
Läst 6154 ggr
ThreeStars
2012-08-12 01:02

Era BoS

Var köper ni era böcker?

alt.

Hur gör ni era böcker?

Är så nyfiken :)

Annons:
Ioma
2012-08-13 01:50
#1

Jag har köpt mina på rusta.

den är svart hård pärm och helt blanka beige insidor som hålls ihop med ett gummiband. Perfekt när man har lite lösa blad inuti som annars åker ut ;-)

Riktigt billiga va de också a4 storlek för typ 20kr.

Finns i flera storlekar.

behöver itne vara något flaschigt, det kan man blinga och pyssla ihop utsidan själv så blir det som man själv vill ;-)

Jag låter dock mina vara svarta.

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Wedni
2012-08-13 12:57
#2

Använder en svart pärm som innehåller utskrivna blad från dator. Innehåller också vakra bilder som jag hittat på internett.

BabyDragon
2012-08-13 13:35
#3

Jag köpte en med svarta hårda pärmar och blanka papper från bokus. De är dessutom miljömärkta och gjorda av återanvända papper =)

Jag har den och har välsignat den, skrivit en sekretess spell i den. Men har inte gjort mer =/ vet inte var jag ska börja. Vad jag ska skriva. Känner mig helt låst.

Sommarek
2012-08-13 20:20
#4

Jag älskar Paperblanks; tycker de är oerhört vackra och har själv en grön som min BoS.   Glad Om man inte är så duktig på att pyssla, som jag, så är de ett lätt, om än lite dyrt, sätt att få en vacker BoS på.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

thinkerbell
2012-08-15 20:42
#5

Jisses, nu står det helt still. Minns inte var jag köpte min… Återkommer!

ThreeStars
2012-08-16 00:11
#6

#1 smart :D #2 åh :) #3 ooh det låter bra :) det står still i mitt huvud också :/ #4 jag hller med. De är otroligt vackra. Varje gång jag är inne på akademibokhandeln går jag till de hyllorna bara för att titta på dem :p #5 ja gör det! :)

Annons:
Sommarek
2012-08-17 11:09
#7

#6: Så det är inte bara jag som gör så, vilken tur.  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[BlueRain]1
2012-08-17 18:31
#8

#4 Ja, de är så vackra!
#6 Brukar också bara gå in på bokhandeln för att titta på dem ;-)

Själv har jag just nu bara helt vanliga anteckningsböcker från just bokhandeln, hyfsat billiga, men försöker hitta så tjocka som möjligt, så jag kan ha dem längre :-)

Planerar dock att fixa nåt lite mer speciellt i framtiden, i mån av tid :-P

ThreeStars
2012-08-19 14:17
#9

#7 haha nej, du är inte ensam ;)

#8 Ja, och ofta släpar jag med mina vänner (som nu avskyr bokhandels, haha) :P

Jag bytte ju till mig ett par bokskruvar av Ioma, och så fort jag får tid ska jag göra en bok själv i trä :)

BabyDragon
2012-08-19 14:54
#10

#9 Vilken bra ide!

Är också stammis på bokhandeln :P tycker om att bara fönstershoppa där om jag inte kan handla.

Skönt att man inte är ensam bookoholick ;)

ThreeStars
2012-08-19 15:01
#11

#10 Ja, böcker värdesätter jag högt, oavsett om det är en anteckningsbok eller en vanlig bok :) Så kan jag inte köpa dem, får jag minsann titta på dem ;)

alviiina
2012-08-29 10:37
#12

Jag har skrivit min BOS på en blogg, som jag sedan sparat i ett dokument som jag ska skriva ut till 2 svarta pärmar som jag skaffat på dollarstore. Sen har jag en mini-BOS. en anteckningsbok med ett pentagram på där jag skriver mina upplevelser - en spegelbok helt enkelt! ^^

Wedni
2012-10-07 00:07
#13

#12 Vad heter din blogg?

//Wedni

Annons:
alviiina
2012-10-13 11:18
#14

alvina.blogg.se

be om upg om du vill kolla :)

Wedni
2012-10-13 17:42
#15

#14 Jag skulle gärna vilja titta :)

Lexiia
2012-10-14 19:29
#16

Jag köpte en svart bok från nätet (mins ej vilken) använde skinn från en skinnjacka som skulle kastas och limma fast på boken så den ser ut som en skinnpärm, sen har ja en måsfjäder på framsidan och gjort tunna skinnremsor som ja kan knyta.


~ Sajtadmin för Furry Paws ~


LinaLj
2012-10-17 13:20
#17

Jag hittade ett gammalt fotoalbum från min gammelmormor. Det är ett liggande A4 med röda skinpärmar med motiv av en hjort på. Det bästa är att i stället för fickor och fasta blad så sätter man själv i bladen med hjälp av band. Så jag har gjort vackra sidor på svart cardstock. Fördelen är att jag kan hålla ordning. Jag vill ha en del för magi, en del för sabbat osv.

ThreeStars
2012-10-20 11:18
#18

#16 smart! :)

#17 Låter fint :)

Blodfot
2012-11-30 10:18
#19

Blev nu super inspererad, ska hem och göra min books of shadows (ledsen om jag stavde fel)

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

chevy79forewer
2013-07-30 21:55
#20

Tjenare..

Jag hitta min Bos bok på en bokhandel. Den stod bland rea sakerna. Så ja bara kände att jag måste ha en av varje. Och så blev det=) Tänker inte dekorera dom något speciellt utan har kvar dom som de är fast med kanske en måne )O( eller liknande på framsidan=)

spirit of godness spirits of light. protect us from all plight

Annons:
Kyuusou
2014-02-05 11:32
#21

Helst ville jag har en BoS som hade en lite sliten look men alla böcker jag hittade (med fler sidor än 200:ish) kostade för mycket för min stackars plånbok och mitt samvete så jag köpte en av märket Paperblanks som en annan i den här tråden gjort. Tyckte de såg så otroligt vacka ut!

Föresten, förlåt om jag skriver i en lite gammal tråd :/

ThreeStars
2014-02-06 14:33
#22

#21 Det är väl härligt att gamla trådar får nytt liv! :) Det slutade med att jag körde på en pärm med plastfickor. Har dock en massa skrivböcker som är potentiella BoS:ar eller spellbooks… Men jag har sånna problem med att bestämma mig i vilken ordning jag ska skriva saker, särskilt när det är för hand. Kanske ska börja på detta projekt igen… :)

BabyDragon
2014-02-06 17:46
#23

#22 Samma problem här, vilken ordning, vet jag något som är värt att skriva ned i den. Det känns så oåterkalleligt när man väl skriver i den.

Cimsan
2015-02-10 18:54
#24

#14 Jag skulle gärna vilja läsa din blogg, om du fortfarande använder den. Och om det är ok såklart :)

gnbn
2015-02-28 08:27
#25

Jag har en stor från paper blanks, skriver om allt jag är intresserad av, månkalander, kristallers betydelse, tarotläggningar, personliga regler, sabbaterna, ljus och färgers betydelse, elementen etc.. ja allt jag är intresserad av att skriva in helt enkelt. numrerar sidorna och har längst bak i boken en slags innehållsförteckning. Dock lite virrigt om man har 3 sidor om något ämne, påbörjar ett annat "kapitel" och kommer på att man vill ha nåt mer om det ämnet på tre sidor. Då blir det lite virrigt i innehållsförteckningen, så det med pärmar och plastfickor är ingen dålig ide. Men paper blanks är ju såå snygga ;)

Upp till toppen
Annons: