Annons:
Etikettredskap-och-altare
Läst 10011 ggr
BabyDragon
8/30/12, 10:14 PM

Vart har ni hittat era redskap?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har svårt att hitta altarsaker (vill ju inte köpa alla men en del). Har ni något bra tips eller bor ni i en stad som har sådana butiker kanske? Glad Har inte hittat något här i närheten. Saknar mitt pentagramhalsband. Men de flesta har varit av tennn och gått sönder eller oxiderat.

Annons:
[BlueRain]1
8/30/12, 11:47 PM
#1

Amuletten, http://www.amuletten.net/sv/ är en bra sida på svenska som säljer allt möjligt, både redskap, smycken, böcker, tarotkort mm.

Har hittat en hel del jag vill ha från engelska och amerikanska sidor, men vågar inte beställa från utlandet, är väl för att det inte känns som att jag skulle ha samma kontroll då … har dock inte sparat några av dessa sidor i bokmärkesmappen tyvärr ..

I Karlstad finns en butik, Alla sinnen, men jag har bara köpt ett vindspel där tidigare och har ingen riktig koll på vad som mer finns att köpa där …

Magiska böcker hittar jag ibland begagnat på http://www.bokborsen.se/

BabyDragon
8/31/12, 8:25 AM
#2

#1 Tack tack Glad

Ja böcker är inget problem. Det gäller bara allt annat Tungan ute svårt att få en överblick över vad som finns.

Silent_Hill
8/31/12, 9:22 AM
#3

Amuletten (som BlueRain skrev om) har jag köpt bland annat altarduk och kristaller.

Bägaren som jag har köpte jag på inme.se

Lite har jag hittat på loppisar. Förutom staven då för den hittade jag ju ute i naturen. Athamen är en vanlig liten kniv som hittades på loppis. Pentagrammet gjorde min man åt mig på sitt jobb som han svetsade ihop. Kitteln är en liten guldig sak som jag hittade på loppis. Rökelserna har jag köpt på en mässa.

Ja, det var nog allt jag har Glad

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

[MoonTara]
8/31/12, 2:56 PM
#4

Jag tycker också att det är svårt att hitta bra saker. Jag vill verkligen ha en altarpentakel i koppar men när jag försöker beställa från amazon.co.uk så säger de helt enkelt att de inte skickar till min adress :( Böcker är inget problem men wiccaredskap desto svårare. De allra flesta butiker har inte saker som jag söker. De är ju mer allmänt new age-inriktade… Amuletten.se är det bästa om man vill beställa saker via nätet men jag tyckte att deras sortiment för wiccaner var bättre för dessvärre…

catha
8/31/12, 7:59 PM
#5

Amuletten och loppisar är bra ställen … sedan kan man ju tillverka en hel del själv

sotlynx
9/1/12, 8:58 AM
#6

Håll koll på Tradera! Dyker upp mycket bra saker där då och då! För ett tag sedan lyckades jag buda in runor i månsten för knappa hundralappen! :) Vitsalvia och liknande går också hitta till bra pris. :)

Annons:
Zismos
9/2/12, 4:06 AM
#7

Som flera har nämnt så är loppisar ett bra tips, har själv hittat flera av mina saker på div loppisar. Tradera har också ett och ett annat som kommer upp lite då och då.

Mässor är inte helt fel de heller men då gäller det att man vet när och vart dom kommer, kan vara lite svårt ..

Och om man tycker om att tillverka egna saker så varför inte, då blir det lite mer personligt.

BabyDragon
9/2/12, 10:50 AM
#8

Tack för alla svar Glad

Ria74
9/2/12, 5:46 PM
#9

Många saker har jag hittat på loppisar. Några saker har jag gjort för hand och andra har jag köpt i butiker.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Elena-Maria
9/17/12, 11:18 AM
#10

Köpte pentagram i silver. Har ett litet som jag köpte när jag var tonåring, minns inte var. I Karlstad på Eldopalen kanske, men de har kånkat.

Det jag har nu har jag köpt i Haga i Göteborg, på Indigo eller om det var Regnbågens böcker & smycken. De är båda mysiga butiker.

Jag köper inte så mycket. Har två athaméer, men de köpte jag för att ha när jag dansade, de är från D7.se.

Sväng ihop en sats trolldeg och skapa. Kan bli en massa personliga saker =) (exempelvis pentakel, statyer) Bara fantasin sätter gränser.

Fred och god växt!

BabyDragon
9/17/12, 3:43 PM
#11

Trolldeg var en bra ide Glad Funderar på att göra en drömfångare pentakel./ Nattbeskydd

Bara Anna
9/17/12, 7:05 PM
#12

*vänder mig om och tittar på mitt altare* Få se nu…. Rökelsekar inropat på auktion, bägare från IKEA, min tidigare athameen brevsprätt…. Jag har hittat redskap lite var som, eftersom det är min fasta tro att det är inte redskapen som är magiska utan magin lägger du i själv! Visst jag har ngra specialtillverkade föremål, men där finns akarften i att de är personligt skapde abara för mig. Smycken ja kanske kan ajag köpa. Men arbetsverktyg på postorder, mjae, funkar säkert för vissa men inte för mig…1

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Blodfot
11/28/12, 10:52 AM
#13

jag har inte super mycket själv, och det jag har har jag fått, och hittat i skogen :P

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Annons:
Blodfot
12/3/12, 11:49 AM
#14

sen så använder jag mycket lajvsaker :)

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

[stass]
12/3/12, 8:47 PM
#15

Jag vill också slå ett slag för loppisar, second hand butiker och naturen!

Få se nu, min rökelsekittel (rökelsekar med galler ovan för kolet) 25 kr second hand.

Min kopparkittel modell större, 35 kr second hand.

Ljushållare i diverse storlekar och former, ca 5kr styck second hand.

Silverbringare, håll i er nu, helt otippat second hand (en tjuga eller nått)

Ljus - diverse olika "vanliga" affärer. New age affärer tar sånt överpris för vanliga ljus. Hos mig iaf.

Rökelsekol - new agebutik.

Vissa rökelser - new agebutik, witchofforestgrove. (myrra bla)

annars blandar jag gärna egna lösa rökelseblandningar av sånt i naturen och i kryddhyllan.

Nu kanske det låter som fula andrahandgrejer men det är det verkligen inte, vi har ett ganska stort överflöd  i Sverige och mycket fint hamnar på second hand butikerna för inga pengar alls. Man kan till och med hitta statyetter, halsband med olika kristaller. Eller tillverka statyetter själv av lera eller prova att tälja dom själv.

LinaLj
12/4/12, 3:29 PM
#16

Mina redskap brukar dyka upp lite här och var. Faktum är att jag aldrig har köpt ett redskap i en "new age affär" eller liknande. För den delen så är väldigt få av mina redskap köpta för att användas som redskap. Enda undantaget är mina kittlar som jag älskar att köpa så fort jag springer på en ny storlek/form/material.

Jag håller med Stass att mycket kan man hitta i secondhand affärer.

När det kommer till rökelser slår jag alltid ett slag för att köpa rökelse kål och sedan blanda egna rökelser. Då vet amn precis vad de innehåller och de kan anpassas efter behov och humör.

ljus är nog det som jag tycker är lättast att hitta. Allt från IKEA till Lagerhaus och liknande ställen har en uppsjö av olika ljus i alla möjliga färger och former til lett billigt pris. Jag har även använt tårtljus ett par gånger viljet är bra om man inte vill att de ska brinna i evigheter.

Upp till toppen
Annons: