Annons:
Etikettinspiration
Läst 2866 ggr
thinkerbell
2012-09-03 15:44

Pocahontas - Colors of the wind

Igår tittade vi på Pocahontas här och ärligt talat så är det första gången jag ser den filmen! Jag slogs av en av låtarna som fanns med, och tyckte att den passade så otroligt bra för att beskriva hela wicca-tron. Lyssna och säg vad ni tycker!

Låten finns HÄR!

Annons:
matsdotter
2012-09-03 15:49
#1

Den är enligt mig betydligt bättre på Svenska (http://www.youtube.com/watch?v=XJ1kMadJR0s), helt ärligt så låter den Engelska versionen som en dåligt direktöversatt version av den Svenska, men likväl en underbar låt på båda språken ;)

Silent_Hill
2012-09-03 16:12
#2

Det har varit och är en av mina favoritlåtar sen jag var liten och har inspirerat mig väldigt mycket innan jag ens hittade till wicca Glad

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

thinkerbell
2012-09-03 18:38
#3

#1 Tänk att det skulle vara så när jag för en gångs skull såg en Disney-film på engelska! Ska lyssna på den svenska nu.

#2 Ja, den är verkligen riktigt bra! Över huvud taget bra budskap i den, oavsett om man är wiccan eller inte, tycker jag!

thinkerbell
2012-09-03 18:42
#4

#1 Efter att ha lyssnat på den kan jag inte hålla med dig. Kanske är det så att det man hör först fastnar och det man hör sen låter inte lika bra :). Nog var den bra, men jag gillar den engelska versionen bättre :). Så olika det kan vara!

[BlueRain]1
2012-09-03 19:32
#5

#2 Ja, det är samma för mig, var helt galen i den där filmen när jag var liten och särskilt den sången gick jag runt och sjöng på mest hela tiden (lekte att jag var en indian)! Fast den svenska då, såg inte den engelska förns i tonåren.

Tror nog att den här filmen och många liknande (med flera andra faktorer i mitt liv givetvis) har inspirerat mig till att slå in på den naturbaserade väg som just wicca hör till :-)

KallaMigMimmi
2012-09-04 18:12
#6

Åja har värkligen ett starkt band till den låten!Det jag har med mig från den låten är att se sanningen bortom det man tror att man vet^^

-Om du följer en främlings fotspår kan du lära det du inte viste att du vet.

Hur högt kan träden nå? om du hugger dom vem ska svara då.

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Annons:
BabyDragon
2012-09-04 18:13
#7

Disney har en hel del låtar som fastnar och säger något klokt =) Detta är helt klart en av favoriterna. Ville också bli indian efter denna film. Mest för kulturen än något annat.

[BlueRain]1
2012-09-04 23:26
#8

Med tanke på indianer, sett filmen Spirit - stallion of the cimarron (också tecknad)? Där finns också helt fantastisk musik med, som tillsammans med storyn i övrigt har inspirerat mig mycket!

BabyDragon
2012-09-05 12:57
#9

#8 boken den bygger på var min första favoritbok när jag gick i 4:an 5:an. Väl värd att läsa =)

Den var i alla fall mycket lik den och hette Lilla blixten.

[BlueRain]1
2012-09-05 19:44
#10

Har inte läst den, men känner igen namnet :-) Jag läste en hel del hästböcker när jag var mindre, bla en som var en stor favorit men som jag inte kommer ihåg titeln på :-( kan därmed inte hitta den nånstans, den påminde också lite grann om den här filmen, men inte helt. Har för mig att hästen hette Vinnie, men är inte säker på det heller …

Tycker ofta budskapet i såna här filmer och böcker har nått fram till mig på ett särskilt sätt, de har passat mig och det känns som att jag har förstått dem på ett annat sätt än andra i min omgivning. Både ur naturperspektiv, att alla varelser är lika värda och att vi borde ta hand om både varandra och planeten på ett bättre sätt. Behöver jag nämna att jag alltid hejade på indianerna? ;-)

Emmyjane
2012-09-08 11:50
#11

Björnbröder är kanske mer schamanskt men väldigt vacker.

Blodfot
2012-11-29 12:21
#12

Jag älskar denna låt, den passar så väll in i mig!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Upp till toppen
Annons: