Annons:
Etikettundersökningar-quiz-kluringar
Läst 2602 ggr
Silent_Hill
9/24/13, 2:29 PM

Hur länge har du varit wiccan?

Tänkte att det kunde vara kul att se hur lång erfarenhet våra medlemmar har 🙂

Så, ja. Hur länge har du varit wiccan/praktiserat wicca?

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Annons:
Silent_Hill
9/24/13, 2:31 PM
#1

Själv är jag inne på mitt 12:e år 😮😉

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Ceriadwen
9/24/13, 6:39 PM
#2

11 år nu. :)

BabyDragon
9/24/13, 7:02 PM
#3

4 underbara år =)

Sommarek
9/24/13, 7:25 PM
#4

Fem eller sex.  :)  Eller ja, det är de åren som jag vetat om att jag varit wiccan. Tidigare var jag det bara, utan att ha ett namn på det.  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Tossigatrollis
9/25/13, 4:51 PM
#5

egentligen sedan barnsben. Men  uttalat och medvetet, strax över ett år.

fridelfina
9/29/13, 9:28 PM
#6

Vet inte riktigt vad jag är… Häxa/Healer med wiccanska influenser? Valde annat av den anledningen. Skulle annars valt 11-15 år.

 
 

Annons:
Tossigatrollis
9/30/13, 3:56 PM
#7

Men det var faktiskt nu, precis i det ögonblicket jag skrev mitt förra inlägg som jag första gången någonsin erkände mig som wiccan, både för mig själv och andra. Insåg jag just. 
Det tog ett år av studerande, praktiserande och liknande, men nu har jag hittat hem, och vet vad som är rätt för mig.
I am wiccan.    (det inföll sig plötsligt en stor frid i mitt hjärta nu.)

Blessed Be.

Felliiis
10/1/13, 11:21 AM
#8

Jag valde "är inte wiccan" då jag håller på att konvertera! :)

xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se

ScreamingPony
11/3/13, 8:53 PM
#9

Jag valde "är inte wiccan", jag håller fortfarande på och lär mej, utforskar och funderar. Jag är väldigt intresserad av wicca, men får se om det är något för mej el inte ;)

Life is about finding people who are your kind of crazy! :D

Min blogg och min We♥It

korpängel
11/5/13, 3:14 AM
#10

ca 20år nu. 👍

här kommer en liten berättelse om detta 😂

började jag mitt liv som häxa/wiccan mm vill ej säga jag är det,det.

jag är den jag är,alla är vi unika.

men då började jag spå,utföra magi,hitta mig själv,intressera mig för stenar,kristaller mm.

new agare vet ej vad jag trodde jag var då jag sökte efter vem då jag är.men en hjälpande medial häxa/wiccan mm är nåt jag varit,sysslat med innan jag ens visste vad det var.😃

så har i år firat 20år.

började som 13åring.

så när är det för ungt eller för gammalt att hitta sig själv? jag har ju tron jag varit detta den jag är i tidigare liv med.

så då räcker ej mina 20år långt.är en gammal själ men ändå nybörjare för det jag är intresserad av tar tid att lära.

att jag började så ung var varken rätt eller fel.

om jag nu mera kan säga jag är erfaren,kunnig vet jag ej om jag är., men skulle ej se ner på andra ,som tagit modet till fånga att skriva böcker för att lära andra.vilket jag tycker är rätt modigt gjort.bra då man kan lära sig massor.

sen om man vill veta mer får man tyvärr leta själv,känna efter en hel del.

om dem kommit så långt dem skriver böcker så kan dem sin sak tänker jag.

har lärt mig massor av exvis Cassandra Eason.

många ser ner på henne medan jag ser upp till henne,hon är en god vän till mig.

hon är en kunnig klok kvinna, kan hända folk gör fel så även hon.

men hennes böcker är lätt lästa,helt underbara för hon är en av dem underbaraste jag känner.

men sen finnes det ju många andra där ute som är kunniga,var kunniga många lever ju dess värre ej idag.men deras läror lever kvar.

jag har skrivit blogg men tagit ett break men ska åter gå till detta igen.

kanske inspirera andra ,hjälpa andra,förhoppningsvis gör jag detta minst det dubbla jag redan utfört detta under.😉

eftersom jag nästan skrivit ett blogg inlägg här nu 😴så kan jag passa på att lägga till detta

kanske ej passar in i detta inlägget men

tips till er nybörjare som läser oavsett om det är wiccan/häxa mm ni är

var er själva lär känna den ni är ,det kanske visar sig ni är någon annan.

gör inget som kan skada er själva eller andra..det kommer tillbaka till er på gott eller ont.

tänk på att aldrig göra nåt som ej känns bra för er.

läs läs läs men lär er lita på vad ni känner är bra,följ det.

,lär er saker själva undersök saker.

följ inte häxor/wiccans bara för att.

er magkänsla guidar er.

❤️

kram ljus kärlek ,magi er väg

[Mhm]
11/21/13, 7:46 PM
#11

Hm. Jag är väldigt skeptisk till det religiösa och dyrkandet av en specifik/specifika högre makt/er. I min värld har denna/dessa högra krafter inte namn, eller specifika utseenden, utan är just en eller flera krafter som många valt att klä i ord (kärt barn har många namn). 

Dock drar jag mig i till både Häxor och wiccaner gång på gång, som om det pockar på min uppmärksamhet. "Oj, det är ju såhär jag trott" är vad som poppar upp i mitt huvud när jag väl ger med mig och sätter mig ner för att läsa. Det finns mycket likheter i Wicca och i min egna personliga, spirituella väg. Samtidigt har jag ju mina egna benämningar och min egna syn på mycket, även om vissa detaljer är mycket parallella till Wicca.

Så jag vet inte riktigt vad jag skulle kalla mig än. Nyfiket studerande, kanske? :)

Sommarek
11/24/13, 4:25 PM
#12

Är det inte lite lustigt att majoriteten av de som svarat, på ett wiccaforum, inte är wiccaner…?  🤔

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

VildaVittra
11/24/13, 4:43 PM
#13

#12 Nej, då även medlemmar med andra närliggande livsåskådningar läser här.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Sommarek
11/25/13, 9:38 AM
#14

#13 Ja, visst förstår jag det, tyckte bara det var lite lustigt.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

mayolica
11/29/13, 4:56 PM
#15

#12   #13  
Jag tycker det ser ut som att majoriteten har svarat att dom är wiccaner om jag har räknat rätt?  får det till 26 svar 57% från wiccaner och 20 svar 43 % från ej wiccaner.  Funderar

~ mayolica ~

VildaVittra
11/29/13, 5:18 PM
#16

#15 Svarat, inte röstat. 😉

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

mayolica
11/29/13, 5:55 PM
#17

#16 okSkämtar

~ mayolica ~

[VampireGirlElvira]
12/16/13, 9:05 PM
#18

Ända sedan jag var 8-9 år gammal. Nu den 28:e ska jag fylla 27 år. Så det är väldigt länge.

BabyDragon
12/16/13, 9:43 PM
#19

#18 Grattis i förskott 🥳

[VampireGirlElvira]
12/16/13, 10:02 PM
#20

Hehe, tack. :)

Annons:
Ceriadwen
12/17/13, 5:24 PM
#21

#18 Hur kom du i kontakt med wicca när du var så ung?

[VampireGirlElvira]
12/17/13, 6:10 PM
#22

Jag har bara vetat att jag har haft det i mig. Jag kan inte förklara det på ett bättre sätt.

Upp till toppen
Annons: