Annons:
Etikettredskap-och-altare
Läst 3760 ggr
Silvermoon
11/20/13, 10:25 AM

Var kan man hitta altare?

Jag är en ganska ny wiccan och just nu så har jag mitt altare på ett ganska dåligt ställe(mitt i en hylla). Jag skulle uppskatta det väldigt mycket om nån kunde ge mig en länk till en (svensk) affär där dom säljer altaren.
Om ni tycker att jag borde göra ett eget altare, kan ni då säga hur man gör? :P

Tack på förhand :)

Annons:
BabyDragon
11/20/13, 10:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Mitt altare är en tom flyttlåda med ett stycke tyg över så att det inte syns. Fungerat i 3 år nu. Du kan använda ett litet bord eller vad som helst. Det är inte möbeln som gör Altaret utan hur du använder det 🙂

Har det mesta utav sakerna i en garderob och plockar fram dem när det är dags.

Så är ser det ut till vardags när jag bara använder det till Meditation eller någon kan komma hem och hälsa på.

Det finns ingen hejd för påhittigheten, det är kul att starta sitt altare och förändra det. Lycka till.

Bara Anna
11/20/13, 7:14 PM
#2

Ikea.se Sorry, lite elak där, men skrivet med glimten i ögat. Ett altare är ingen möbel utan snarare ett koncept. Dina magiska verktyg + någonstans att förvara och ställa ut dem = Ditt altare. Därför har själva möbeln du kan använda stor flexibilitet: Hylla, bokhylla, bord, fönsterbräde, en gammal kista, låda, skåp… Det beror tex på hur öppen du är. Om du inte har berättat för övriga familj kan det kanske vara skönt att ha ett som du bara dukar upp vid ritual. Reser du mycket kanske ett resealtare är att föredra. Alltså är det fullt möjligt att hitta lämpligt altare på Ikea!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Ceriadwen
11/20/13, 7:49 PM
#3

Japp, IKEA is the shit! ;) Jag köpte ett lila skåp där jag förvarar böcker och redskap, samt har själva Altaret ovanpå. Det mesta kan som sagt användas. Det finns flera texter här på forumet om altaren, om du söker kan du läsa mer där.

Kuutar
11/21/13, 9:33 PM
#4

Du kan också göra ett altare ute i det fria, på ett ställe där du får vara i fred från nyfikna ögon. Använd dig av sånt som naturen vill dela med sig för att bygga och dekorera. Annars funkar loppis utmärkt, har du tur för sakerna med sig lite extra fin energi.

Silvermoon
11/22/13, 5:24 PM
#5

:) Tack alla. Nu när jag tänker på saken lät jag kanske lite ytlig…Men jag ska kolla på Ikea när jag kan! Tack igen :P

Bara Anna
11/22/13, 6:14 PM
#6

Du lät inte alls ytlig - lite ny kanske ;-) Men aldrig ytlig. Vi har alla varit nya en gång i tiden! Happy shopping!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Annons:
Elena-Maria
11/27/13, 5:38 PM
#7

Mitt första altare var en pall jag gjort i slöjden som jag helt enkelt slängde en (egensydd) duk över. Har sett fina altare som helt enkelt varit ovansidan av en byrå, eller som du nämnde, i en hylla. Bara fantasin sätter gränser. 🙂

Fred och god växt!

[Mhm]
11/27/13, 6:43 PM
#8

Mitt altare som är på gång är just nu en träskiva från ikea ;)

Vi kanske skulle kunna fixa fram en liten biltråd för våra altare? Speciellt nu när Yule närmar sig (som blir min första wicca-högtid) och eventuellt få inspiration av varandra? :)

ThreeStars
11/29/13, 2:36 PM
#9

Mitt altare är för tillfället ett nattygsbord :) Har dock stor lust (men lite plats) för att skaffa ett mer gediget bord för ett mer permanent altare :)

Men ja, ovanstående har bra idéer :)

Upp till toppen
Annons: