Annons:
Etikettgudinnan-och-guden
Läst 1653 ggr
GiraffTunga
2015-03-01 16:44

Vad tycker Gudarna o Gudinnarna om barn?

Hej ! Är 13 och intresserad på denna religion. Är intresserad på Gudinnan Hecate och Diana. Gudarna vet jag inte men skyddar dom barnen inklusive jag och vad tycker dom om dem som e barn?

You can not judge me unless you know me.

Annons:
Tjeja
2015-03-01 16:51
#1

Nästan alla gudar tycker om barn. Men det innebär också att deras sätt att skydda barnen på kan vara att hålla dem ifrån sig tills de är gamla nog att initieras/invigas till att tränas. Men det är olika med olika personer också vilka och när de väljs ut för att läras upp.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

GiraffTunga
2015-03-01 17:14
#2

Hm hålla sig borta från vad? Känns som jag har någon band med Hecate.. Känns som hon vakar över mig men hur vet man om man väljs ut o va tränas man till?

You can not judge me unless you know me.

Tjeja
2015-03-01 18:29
#3

Gudarna kan hålla sig undan barn tills barnen vuxit upp och är tillräckligt mogna för att hantera deras magi.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

GiraffTunga
2015-03-01 18:31
#4

:/ Om ett barn inte vill det gör dom de ändå?

You can not judge me unless you know me.

Tjeja
2015-03-01 18:57
#5

Ja tills barnet är moget nog. Precis som kloka föräldrar inte låter barn göra saker de inte är redo för än kontaktar inte gudarna barnen förrän de är mogna nog att hantera konsekvenserna av relationen.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

GiraffTunga
2015-03-01 19:25
#6

Okej jag vill ju jätte gärna kontakta dem är 13 moget?

You can not judge me unless you know me.

Annons:
Sommarek
2015-03-02 08:41
#7

Det är helt omöjligt att svara på. Det finns 13-åringar som är mognare än de flesta vuxna och de som inte är mogna alls. I slutändan är det ju ändå mellan dig och gudarna, så varför inte prova att kontakta dem och se vad du får för svar? ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Upp till toppen
Annons: