Annons:
Etiketthögtider
Läst 1727 ggr
Sommarek
10/2/15, 1:38 PM

Favorithögtid?

Jag vet att jag skrivit lite om detta innan, men tänkte att det kunde vara lite mer överskådligt att se vad folk tycker såhär - av ren nyfikenhet bara, inget annat.  :)

Jag har vissa högtider som betyder allt för mig, andra jag "bara" älskar och så en eller två som jag visserligen inte har något emot, men jag har inte heller några starka känslor för dem. Ingen aning om varför.

Så, vilken är din favorit?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

  • Redigerat 4/15/22, 9:10 PM av Niklas
Annons:
Adelheid
10/2/15, 1:52 PM
#1

Hos mig egentligen både Samhain och Yule men Yule vinner med en halv millimeter. ;)

Följ min viktresa med LCHF på min blogg http://from88kilo.wordpress.com

Sommarek
10/2/15, 1:58 PM
#2

Ja, jag visste inte själv om jag skulle välja Samhain, Mabon eller Beltane. De är mina favoriter alla tre.  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

BabyDragon
10/2/15, 3:53 PM
#3

Det är ganska lustigt att tiden på året om jag avskydde så mycket i mina yngre dagar är någonting jag uppskattar så högt nu =) Samhain.

Ceriadwen
10/3/15, 9:56 PM
#4

Jag tycker om alla även om några kommer lite högre upp. Min favorit är nog ändå lughnasadh. Då brukar det vara perfekt väder för att fira ute och jag älskar sensommarens dofter och färger! Jag läste en teori som i a f stämmer på mig, att ens favorithögtid brukar vara den som är närmast ens födelsedag. Känner ni igen er? :)

fridelfina
10/3/15, 10:08 PM
#5

#4

Fniss, kanske därför jag valde esbats, född under fullmåne! 😉

 
 

BabyDragon
10/4/15, 1:56 AM
#6

I så fall skulle jag föredra Yule, vilken jag också tycker väldigt mycket om. Fast Samhain är den näst närmsta =)

Annons:
Sommarek
10/4/15, 7:09 PM
#7

#4 Lustigt; jag är född bara några dagar före Samhain.  :)
Fast jag älskar ju i och för sig Beltane lika mycket…

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Silent_Hill
8/27/16, 2:26 PM
#8

Yule är min favorit  🙂 Jag fyller dock närmare Mabon så #4 teori stämmer inte på mig 😉

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Atropa
8/29/16, 10:21 AM
#9

lughnasadh :) älskar skördetider

Memliwicca
9/4/16, 5:17 PM
#10

Litha och Beltane oxå! svårt att välja =) men det är något speciellt med Samhain

Upp till toppen
Annons: