Annons:
Etikettritualer-formler-och-cirklar
Läst 1054 ggr
molam
2016-04-29 19:50

Kontakta nyligen dött djur?

Visste inte var jag skulle placera detta… Men undrar om det finns ett sätt att kontakta ett djur som nyss har dött, och försäkra sig om att det hör mig.

Anledning

Min hund avlivades idag, men var så ledsen att jag inte fick ett ord ur mig… Så jag kunde inte säga varken farväl till henne eller berätta för henne hur mycket jag älskar henne…

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Sommarek
2016-04-29 20:38
#1

#0 Jag beklagar. Det är hemskt att förlora ett djur.  💔

Men djur vet redan allt sådant. De är mycket bättre på kroppsspråk än vad vi, som mest siktar på verbal kommunikation, är.   ;)   Men om du ändå vill göra något, prova att sitta bekvämt och ostört och att helt enkelt prata med henne, högt eller i huvudet. Om du vill kan du be att hon skickar dig ett tecken på att hon är där. Många som till exempel mist en katt kan känna någon stryka sig mot benen; andra kan känna att de blir "buffade" på, eller hör ett speciellt ljud. Det behöver inte vara mer komplicerat än så.   :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

molam
2016-04-29 21:05
#2

Jag har testat sen jag förlorade henne, eller iaf sen jag kunnat samla mig, Brukar meditera med, men kände henne inte vill veta att hon är där

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Sommarek
2016-05-02 11:20
#3

Ge det några dagar. Som jag förstår det skrev du det här samma dag som du miste henne, och då är man kanske lite för upprörd för att verkligen kunna slappna av och "känna av" det som händer runt omkring.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Valkyrija
2016-05-26 12:46
#4

När man är så pass ny på andra sidan(oavsett människosjäl eller djursjäl) så tar det ett tag innan man vänjer sig vid att vara tillbaka på andra sidan. Därför är det väldigt svårt att få kontakt direkt då det finns så mycket annat själen måste göra först. Nu ser jag att det ändå gått en månad sedan du postat inlägget. Kanske har du känt av din vän nu? Massa kramar på dig 🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

molam
2016-05-26 16:27
#5

HAr känt av henne lite grand, eller tror det är hon, har kännt en ny närhet (Mammas mormor och mammas morfar är i huset) Men denna närheten känns annorlunda, och ingen annan känner av den, så det måste vara min prinsessa (Hon tydde sig väldigt mycket till mig och var verkligen en enmannahund)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: