Annons:
Etikettritualer-formler-och-cirklar
Läst 1221 ggr
[Nickname]
2016-10-05 11:47

Koka någons namn på en papperslapp?

Hej! 

Hur funkar detta? Kan jag skriva på lappen mer allmänt "Min fiende" eller måste det vara namn?

Tänkte prova detta och se vad som händer. 

http://therootdoctor.se/bryta-forbannelser-och-ta-bort-svart-magi

"Gör en lista på potentiella fiender. Personer som före besvären/problemen började uppstå blev arga eller avundsamma  på dig. Har man väl gjort en lista bruka intuition och känsla göra resten. När man väl har en lista på misstänkta finns det många divinationsmetoder för att ta reda på vem som kan vara skyldig. Exempelvis genom att skriva namnen på var sin papperslapp och lägga dem en och en i en kokande gryta under fullständig tystnad. Den första som kontaktar dig inom en kort period anses vara den som är skyldig. Man kan också göra en ritual för att sända tillbaka det man utsatts för. Att bryta en förbannelse är inte samma sak som att skicka ont på någon annan så en sådan ritual drabbar inte någon som är oskyldig på något som helst negativt sätt. Om en person däremot har gjort något ont och man vänder det tillbaka kan det bli otrevligt för den som lagt förbannelsen. 

Det är oftare bättre att satsa på att enbart bryta och skingra förgjorda tillstånd och omständigheter än att jaga skyldiga för att inte hamna i en ond cirkel av misstankar och anklagelser och inte bry sig om att jaga syndabockar."

Har någon en bättre metod? Ska tydligen gå att koka en bit röd flanell för samma syfte? Funkar detta tror ni?

Annons:
Sommarek
2016-10-05 12:47
#1

(Du får säkert flera svar om du skriver inne på Häxor i Fokus; wicca är en religion och utövarna kan inte nödvändigtvis något om att bryta förbannelser. Men eftersom många wiccaner också råkar vara Häxor kan jag försöka mig på ett kort svar:)

Jag tycker personligen inte att det är fel att vara specifik. Vet du inte namnet på personen ifråga eller inte är säker på vem det är, kan du kanske ändå specificera lite mer genom att lägga till vad personen har gjort dig, till exempel. Om det funkar eller inte kan ingen utlova, men författaren är allmänt välrespekterad och anses kunnig. Flanell används vad jag vet av i alla fall en del hoodoo-utövare.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Nickname]
2016-10-05 13:30
#2

#1 

Tack så mycket :)

Upp till toppen
Annons: