Annons:
Etikettallmänt
Läst 1066 ggr
Pzycholix
2016-10-16 12:16

Wicca "skola"

För lite mer än sex år sedan hittade jag en sida på nätet där man kunde lära dig om Wicca, litd uppbyggt som en skola eller kurs. Hela sidan var på engelska. Man fick material att läsa för varje "kapitel" eller "delmoment" och när man hade läst igenom det fick man gör ett test eller prov där man svarade på frågor om det man läst. Är det någon som vet vad jag pratar om och kanske även vet vad sidan heter? Om den ens finns kvar. Gjorde aldrig klart och känner att allt material och information man fick var riktigt bra. Då vill gärna hitta sidan igen eller någon liknande.

Annons:
Sommarek
2016-10-16 15:36
#1

Det finns en hel del olika "skolor" på nätet, en del bätte än andra… Minns du något mer om den?

(Det låter lite som Magical Circle School, men jag skulle inte rekommendera den eftersom personen som driver den har extremt konservativa, så gott som kristna, värderingar och anser att alla som inte håller med henne har fel. Hon hävdar till exempel att wiccaner aldrig har sex, och tror man det så är det synd om en själv…!)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Pzycholix
2016-10-16 19:42
#2

Det var rätt mycket information varje gång. Mycket fakta om wicca och allt som det innefattar. Det var nog ett om varje sabbat och om varje symbol och sådant. Väldigt detaljerat.

Allt var gratis på sidan. Man fick ladda ner materialet till datorn, så jag skrev ut det mesta och läste.

Sommarek
2016-10-16 21:45
#3

Det låter fortfarande som Magical Circle School, men det är den enda som jag har något direkt personligt erfarenhet av.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Ceriadwen
2016-10-16 22:20
Pzycholix
2016-10-17 10:59
#5

Ska kolla båda två om det är någon av dem, känner inte igen sidorna utan det är materialet som jag minns mest.

Pzycholix
2016-10-17 11:09
#6

Witchschool kostar så den är det inte.

Annons:
Upp till toppen
Annons: