Annons:
Etiketterallmäntartiklar
Läst 1288 ggr
Hanna5599
9/23/17, 5:24 PM

Vill veta mer om Wicca

Hej. Jag är en student som läser Religionsvetenskap på Universitetet och jag skulle vara jätte tacksam om någon som är Wicca, eller som är kopplad till det, kunde svara på mina frågor. Jag ska använda mig av svaren i en uppsats uppgift till skolan. Jag valde Wicca eftersom jag  tycker att det verkar intressant och något som jag vill veta mer om. Jag vet inte så mycket om Wicca, förutom det som står i textböcker, så jag kan inte mycket om det. Jag ber om ursäkt i förväg om frågorna är förolämpande eller felaktiga. Också, era namn (profilnamn) kommer byttas i uppsatsen för att göra detta anonymt, så inga av era namn kommer att nämnas. Uppgiften ska in i början av oktober så om någon kunde svara så snart som möjligt skulle jag vara tacksam. Jag uppskattar verkligen om du kan ta dig tid och besvara mina frågor nedan.

1.   1. Vad anser du Wicca är?

2.   2. Hur påverkar det din vardag och ditt andliga liv?

3.   3. Vad är viktigast för dig? Vad är det som tilltalar dig mest med att vara med i Wicca?

4.   4. Vad fick dig att börja med Wicca?

5.   5. Är du med i ett coven eller är du en solitär utövare? Varför?

6.   6. Hur har Internet påverkat hur du ser på Wicca?

7.   7. Har Internet hjälp dig att kommunicera med flera personer som är Wicca? I så fall, beskriv hur.

8.   8. Vad är din åsikt om hur Wicca och häxkonst visas eller används i media? Till exempel i TV-serier eller filmer?

  • Redigerat 4/15/22, 9:44 PM av Niklas
Annons:
Sommarek
9/26/17, 1:33 PM
#1

Hej! Vad roligt att du är nyfiken på wicca! Om du vill veta mera skulle jag rekommendera en titt på wicca.nu, som är en väldigt omfattande sida om så gott som allt inom wicca.  ;)

1. Vad anser du Wicca är?

Wicca är en hednisk natur- och fruktbarhetsreligion. Det är väl inte så mycket jag som anser det, dock, utan en ganska väl vedertagen definition.

2.   2. Hur påverkar det din vardag och ditt andliga liv?