Annons:
Etikettallmänt
Läst 1027 ggr
Kattis.ie
2018-06-21 11:11

Jag vet inte vad jag ska göra..?

Hej, jag är väldigt intresserad av Wicca men jag vet INGEN som delar mitt ”intresse” för Wicca. Min mamma är kristen och min pappa är icke troende. Jag vet inte hur jag ska berätta för dem… den enda personen som jag HAR berättat för är min bästa vän, men nu tjäns det typ som om hon tror att jag är galen. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, och jag har liksom ingen som kan relatera eller så. Och det är ju inte det ända problemet: Jag är typ ”rädd” för att utöva Wicca för att det ska gå fel eller att en formel inte fungerar (mm) det känns som om det skulle få mig att ge upp. Jag vill inte förlora något som är så viktigt för mig som Wicca, så det känns typ som ett säkrare kort att bara fortsätta att bara läsa om det liksom, men jag VILL utöva Wicca ”på riktigt”, om nån förstår… Jag vet bara inte vad som är nästa steg, och vad jag ska göra nu liksom… Jag behöver värkligen hjälp av nån med ”intresse” för Wicca…

Annons:
Sommarek
2018-06-23 14:22
#1

Hej! Egentligen är ju religion en privatsak, så om det inte är så att du känner attt du vill att de ska veta, så behöver du inte säga något alls till din familj.  Om du däremot känner att du vill berätta, så är det väl lättast att gå rakt på sak och berätta att du hittat en religion som du känner dig hemma i, precis som din mamma har. Sedan kan de få fråga om de vill veta mera.

Vad gäller utövandet tror jag att du kanske tänker på häxkonster, inte wicca. Wicca är en religion, och utövandet av den kan lika lite "gå fel" som det kan gå fel att be till den kristne guden eller gå in i en moské. När man utövar wicca så firar man de wiccanska högtiderna, och det kan man lugnt göra på egen hand (även om man så klart bör vara såpass påläst att man vet vad man gör och varför).   ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Upp till toppen
Annons: