Annons:
Etikettefterlysningar-andra-wiccaner-covens
Läst 996 ggr
Mele
6/22/18, 12:34 AM

Coven i Bohuslän?

Hej! Jag har äntligen hittat min religion, läser på för fullt och försöker utöva så mycket jag kan. Än så länge har jag bara vågat mig på spells om skydd och mod, och jag tackar gudomen dagligen för olika saker i mitt liv. Jag skulle väldigt gärna vilja få kontakt med ett coven i närheten av mig, drömmen är att få dela min resa och att få umgås med människor som delar min religion. Samt att få lära mig mer av mer erfarna wiccaner. Jag bor i en liten ort och därför är det svårt att hitta likasinnade… Men jag åker gärna en bit för att träffa andra. Någon som har en aning om vart jag kan vända mig? Eller är det kanske någon här som är med i ett coven som tar in nya medlemmar?

Annons:
Skogscirkel
6/22/18, 9:34 AM
#1

Wicca.nu har en lista på svenska coven som är hyfsat uppdaterad.

Närmast Bohuslän är troligen vårt coven, Rönnmåne, som håller till i Mölndal (och i bland i Göteborg).
Just nu tar vi inte in folk, men det kommer att ändras inom ett år.

/Eva

Mele
6/22/18, 11:24 AM
#2

#1 Jag har varit inne och kollat där men tänkte se om det finns något lite närmare egentligen. Kan absolut åka en bit om det inte finns närmare än så dock :) Hur fungerar det när ni tar in nya medlemmar? Är det någon form av väntelista eller är det mer som en intervju eller så?

Upp till toppen
Annons: