Annons:
Etikettallmänt
Läst 848 ggr
BabyDragon
2018-09-14 22:01

Motivation/kris

Hej

Det har varit ett tag nu då jag inte har orkat fira eller utöva alls. Vill jätte gärna och planerar ofta men det blir aldrig. Lyckas inte hamna i rätt sinnesstämning alls. Vet inte riktigt vad jag ska göra.

Finns det någon som varit med om samma som kan ha något tips?

Annons:
Sommarek
2018-09-15 13:31
#1

Jag tror de flesta har sådana perioder, sedan kan de vara ett längre eller kortare tag beroende på hur man mår. För min del är paradoxen att när jag behöver hålla en ritual som mest är när jag orkar eller hinner det som minst.

Har du provat att sänka kraven på dig själv? Många tror att man måste köra en full ritual i full regalia för att det ska "räknas", men det kan ju faktiskt räcka med att tända ett ljus och fundera över högtiden - eller att göra ritualen "i huvudet", för då kan du i princip sitta i soffan och tänka dig att du drar en cirkel, åkallar och deklarerar syftet. Då behövs inga tillbehör och du behöver inte ens lägga ner något fysiskt arbete.

Däremot tror jag det är viktigt att man gör något, framför allt om man trillat ur fas, så att man kommer in i rytmen igen - då blir det också lättare att träna sig fram till att komma i humör. Har du något som du vet får dig att komma i stämning, så använd det. (Som ett exempel på det är hur jag brukade känna inför rökelse - jag hade bara känt doften av de vanliga pinnarna innan, och dem var jag inte alls förtjust i - jag mådde rent av lite illa av doften. Men så upptäckte jag lösa rökelser, och började göra dem själv - och allt eftersom åren gick blev det så att jag inte bara tyckte om doften, utan jag förknippade den direkt med ritualer och magi och blev alldeles pirrig av förväntan när rökelsekolen tändes.)

Hoppas något av detta kan inspirera.   :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

BabyDragon
2018-09-16 11:35
#2

#1 tack för svaret.

Har också förknippat det mycket med rökelse, men det har luktat så starkt och då jag bor i hyreshus är det lite känsligt.

Just nu tänker jag mest på månen (och gudinnan) när den är full eller ny, tänker på elementen på promenader, känner kopplingen till dem fortfarande åtminstone.

Har en sjukdom som ger ganska kraftig huvudvärk och den har varit mer i vägen än vanligt.

Kanske är det bara att hålla ut ett tag till men känner Hekate pocka efter mig som hon alltid gör så här års. Vill så gärna kunna svara som jag brukar.

Sommarek
2018-09-16 19:39
#3

#2 Annars bara prova att svara så gott du kan. Du kan ju förklara din situation för henne och se vad hon säger.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

BabyDragon
2018-10-11 16:02
#4

Firade nymånen i Tisdags. Kändes helt fantastiskt. Var över ett halvår sen sist. ❤️

Sommarek
2018-10-12 08:21
#5

#4 Härligt att höra! Det låter kanske lite konstigt, men jag brukar säga att ritualer är lite som motion - man drar sig för det innan (hinner inte, orkar inte, kan inte), är ganska nöjd med sig själv när man väl kommer till skott för det är bra för en, och mår som allra bäst efteråt.  🏆

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Upp till toppen
Annons: