Annons:
Etikettsajten
Läst 1124 ggr
wiccanlover
2019-01-27 12:14

Wicca steg för steg✨

Hej! Jag är ny med det här med Wicca jag vet lite saker med jag skulle önska om någon tog sig tiden att skriva wicca steg för steg skulle verkligen uppskatta det 

Med magiska hälsningar Wiccanlover❤

Annons:
Sommarek
2019-01-28 14:06
#1

Hej! Det är ingen lätt fråga du ställer. Vad menar du med steg för steg? Hur man utför en ritual, eller något annat (tänk dig själv samma fråga om vilken annan religion som helst. Vad är kristendom, steg för steg? Eller buddism?)?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

wiccanlover
2019-01-29 19:25
#2

Sommerek svar: Alltså typ steg för steg vad man börjar med och lite tips för det känns som jag gått lite vilse…

Sommarek
2019-01-29 20:40
#3

Tja, det bästa att börja med, om du inte redan har gjort det, är att läsa på. Innan man börjar praktisera är det bra att veta vad man gör och varför, så att man kan göra informerade val. Den bästa och tydligaste sidan om wicca på svenska är helt klart wicca.nu, där hittar du hur mycket information som helst. Det finns mycket annat också som är bra att läsa - tänk bara på att bara för att någon skriver något behöver det inte vara sant. Det är kanske sant för författaren, men eftersom det finns ganska få regler inom wicca behöver det som funkar för hen inte funka för dig.   ;)

När du har gjort det är det faktiskt bara att kasta sig ut och - utöva! Håll en ritual och se hur det känns. Var inte rädd för att staka dig eller göra "fel",  sånt händer alla, och ingen gudom bryr sig om du uttalar ett ord fel eller glömmer bort din åkallan.  ;) Om det känns bra, fortsätt med nästan ritual, och så vidare tills du har hållit på ett år och en dag - då har du hunnit fira hela årshjulet och vet hur det känns.

Var det något sånt du menade? (Annars fråga bara igen!)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Upp till toppen
Annons: