börja leva för det jag tror på igen
I det stora hela handlar detta inlägg om wicca även om det kanske inte ter sig så…
Jag fyller år snart. Känner mig gammal, har fått barn, studerar just nu och det är en intensiv utbildning, vi ska flytta i månadsskiftet ( ofrivilligt, och jag längtar inte alls) När jag var yngre var jag mycket ute i naturen, läste mycket böcker om wicca, tog mig till vackra platser och kände att jag hade hittat mig själv! Nu känner jag mig sååå lost, inte mig själv, grubblar mycket, har försökt sluta röka flera ggr men lyckas inte och känner mig ofta ledsen och känner saknad… Jag vill börja leva igen. Finns det någon som har något råd/tips på hur jag ska göra/var jag ska börja?? Har ni några rutiner för att varje dag ska kännas "rätt", att er kropp ska må bra? Att ni känner samhörighet med naturen? Att det helt enkelt blir en dag som utnyttjas till fullo på bästa sätt. Detta är så svårt att förklara… men det kan bara vara små tips som kan få mig att falla lite mer på plats och ta ett litet steg framåt. Vad kan jag göra för att sluta känna rök sug? vad kan jag göra för mig själv för att känna mig bra? Avslappningsövningar? Alltså vad som helst =)
Låter som du har en väldigt jobbig tid just nu. Kan sympatisera med dig, hade en liknande fas i livet för ett antal år sedan. Förstår att du vill hitta tillbaka men tror även att det kan vara bra att känna att det är jobbigt nu och att du fallit ur men att det är ok. Det är inget misslyckande.
Kanske bara ta några minuter och grunda dig varje morgon? Eller på kvällen om du har mycket att göra på morgonen. Något enkelt som går att passa in. Eller bara koncentrera dig på andningen ett par minuter. Och om det känns som att det blev konstigt. så är det ok. Det kan ta ett tag att hitta igenom den där stressade känslan.
Kanske tända ett ljus några minuter till en guddom och tänka på den/dem under dessa minuter.
Jag gillade att ta en promenad när det regnade eller bara gå ut och ställa mig så att jag kunde höra se och känna det. Tänka på elementet. Om det var varmt och soligt eller osv… efter ett tag såg man elementen överallt.
Finns det någon hjälp att sluta röka på din VC kanske? Det är inte fel att ta hjälp.
Hoppas verkligen att allt lugnar ned sig för dig :)
#1: tusen tack för svar!
Skönt att få respons.
Jag tar till mig vad du skrev.
Ha en bra dag =)

#0: Mitt bidrag blir att du ska köpa dig en burk med Magnesium. Det minskar alla sorters sug.
Men vila är också viktigt för att 'komma i form'. Och det är viktigt att komma ihåg att det är skillnad på kraftlöshet och livsleda. Bli inte orolig utan gör en koll av dina värden på VC och vila tills lusten återvänder. För det gör den. Det är tröttande med små barn runt sig.
Efter 60 år vet jag vilken bergådalbana livet är och också att inget är beständigt. Men man måste hjälpa till lite med vitaminer och sömn.