Tre korpar förföljer mig!
Hej allihop!
Var ett tag sedan jag skrev något här men jag bara måste ha svar på detta. Jag är inne i en period med mycket förändring, jag ska gifta mig om mindre än 2 veckor (borgerligt såklart), jag är gravid i vecka 13 och jag har precis blivit anställd på mitt arbete (gick över från ett bemanningsföretag).
Hur som helst, jag har tre stycken korpar som förföljer mig hemma i mitt område där jag bor. Jag har sett dem väldigt många gånger nu det senaste och de liksom följer efter mig när jag är ute å går med mina hundar. Jag ser dem bara tidigt på morgonen när ingen annan är ute. Jag undrar om det försöker säga mig någonting. Jag vill gärna ta reda på det men vet inte hur.
Några tankar, tips eller funderingar?
|| Angelica ||
Vad jag kan hitta om korpen som kraftdjur står det för transformation, nystart, förändring och det magiska. Att se inom sig för att hitta sitt sanna jag. =)
Kanske inte så konstigt nu då när du går igenom så många förändringar.
@BabyDragon jo det är ju så sant 😛 tack för din kommentar 🙂
|| Angelica ||
🙂
Som komplement till det #1 redan har skrivit, så hörde jag en gång att korpens ljud som av många beskrivs som cras, betyder "morgon" eller "i morgon" på latin. Tyckte det var en fin tanke. :)
Korpar är härliga fåglar; nyfikna, intelligenta och pratsjuka.
_"One for bad news,
_
Two for mirth.
Three is a wedding,
Four is a birth.
Five is for riches,
Six is a thief.
Seven, a journey,
Eight is for grief.
Nine is a secret,
Ten is for sorrow.
Eleven is for love,
Twelve - joy for tomorrow."
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
@Sommarek "Three is a wedding" stämmer ju ändå hehe, 27/7 smäller det!
|| Angelica ||
Ja, tyckte det var ganska passande. :) Grattis!!
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus