Wicca iFokus

Wicca

Etikettallmänt
Läst 1371 ggr
Wedni
0

Ett år och en dag?

Hur gjorde ni med era ett år och en dag?? Eller gjorde ni något annat??

// Wedni

BabyDragon
2

Påbörjade min 1 år och en dag för ca 3 år sedan. Går den fortfarande :P Kände att jag behövde mer tid på mig.

Ceriadwen
0

#1 Åh, jag blir så glad när jag hör att det finns folk som tar tid på sig och inte bara kastar sig in i något! :) Min första "ett år och en dag" var lite knepig eftersom jag började med en lärare men avslutade som solitär. Det var en röra det där, men jag fortsatte ändå på den utstakade vägen och gjorde en självdedikering. Jag kände att jag hade hittat hem. Min andra omgång var med ett coven.

Emmyjane
0

Jag började men, åter gick till min kristna tro, men med ett ganska öppet sinne!

BabyDragon
0

#2 Jo det känns verkligen inte som något man bör kasta sig in i, vill hitta svar på vissa personliga frågor innan jag gör dedikeringen.  🙂

LinaLj
2

Jag hade en vägledare som var ganska strikt med just ett år och en dag. Innan jag hade studerat wicca i allmänhet så länge så ville hon inte ge mig några djupare kunskaper. Så jag genomgick ett år och en dag själv med att läsa och fundera. Sedan genomgick jag ett år med vägledning. 

Jag rekommenderar verkligen att man tar sig den tiden att studera och fundera. Man känner inte sås stor press att praktisera utan kan fokusera på att lära sig och fundera igenom de olika delarna.

ThreeStars
1

Jag är på slutet av mitt andra år, men jag kommer ju aldrig sluta lära mig saker. Var faktiskt en runda på biblioteket nyligen och lånade hem en massa böcker! Håller just nu på att hitta "mina" gudomar.

Sommarek
2

Jag tycker att hela tanken bakom "ett år och en dag" är att det är den minsta tiden man ska ta på sig. Du hinner på den tiden fira alla högtiderna, studera och känna efter om detta är för dig - men jag tycker inte det finns något som säger att man efter denna tid måste bestämma/dedikera/låta inviga sig. Det är trots allt ett ganska stort personligt beslut, så hellre skynda långsamt.  ;)

För min del gick det lite längre tid, då jag inte ville stressa med dedikeringen, så det gick ett par veckor extra. Ingen verkade dock blir arg på mig för det.   ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Wedni
0

Vad bra o höra att fler håller på en längre tid. Är själv inne på tredje året och känner att jag inte riktigt är färdig. Kanske det beror på att jag vill lära mig mer av det som jag läser… Jag läser hela tiden och letar mer information om det jag läser om.

Sommarek
1

#8 Tänk bara på att man aldrig blir "färdig" i en bemärkelse, så låt inte det hindra dig om du känner att det är det här du vill.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus