Städar ni i naturen?
Var ute på promenad med hunden i skogen längs ett välanvänt stråk. Hittade både glas och plastflaskor kastade bland träden och en av glasflaskorna stod så att den lätt kunnat ramla och krossas och orsakat många ledsna sandalfötter och djurtassar.
Tog med dem hem och sorterade dem. Förstår inte att folk är så respektlösa mot naturen =(

Ja det har hänt. En sommar skulle jag t.ex. fira Lughnasadh ute när jag hade flyttat. Jag gick runt länge i skogen och hittade en härlig, flat sten att ha som altare. Precis vid den hade någon slängt en ölburk (det var mitt i ingenstans så jag fattar inte varför de drack där!). Så efter ritualen plockade jag förstås hem den.
Jo, jag förstår inte heller hur de dyker upp verkligen mitt i skogen?
Låter som en härlig plats dock =)
När jag är ute i naturen och njuter och slår mig ner på en plats brukar jag alltid se till att det är städat när jag lämnar platsen. Även om det inte är mitt skräp så brukar jag se till att det är renare än när jag kom. Det är en ganska vanlig slogan för hedningar som samlas i grupp.
Men jag håller med, det är hemskt att folk bara reser sig och lämnar platsen utan att ta hand om sitt skräp.
Dock såg jag ett gäng tonåringar som satt och hade det trevligt i solen häromdagen och de hade stökat till det rejält där de satt, men precis innan de skulle gå så städade de upp precis allt de drällt omkring sig.
Det finns hopp! :D
Ser jag skräp och har möjlighet till att göra något åt det, så ja :)
Här omkring är det ganska rent får jag säga. Däremot så brukar det ligga x antal ölburkar i min trädgård när jag vårstädar. Men det ser jag som bidrag till trädgårdskassan 😉

O, ja, det gör jag! Å så hänger jag upp kläder på galgen som ramlat på golvet, eller rättar till om det bara hänger på ena axeln om jag är och köper/tittar på kläder, rättar till frukt som hamnat fel på ICA osv….
Inte underligt att jag bränner ut mig då jag plockar efter andra hela tiden…. Fick en liten funderare där att ta med till kuratorn i morgon på terapisamtalet! 😛
Skämt åtsido, jag undrar hur de tänker som slänger ölburkar i naturen eller annat skräp som lämnas kvar efter utflykter, grill eller annat? Jag kan inte med att skräpa ner med flit liksom. Men det verkar vara så många som inte bryr sig och som verka tycka att det är som en mänsklig rättighet att bara slänga i naturen?
Ja, ibland. Hittade ett batteri på parkeringen jag passerar dagligen, tog upp det och gick omvägen till sorteringsstationen (ingen jättelång omväg). Jag hoppas verkligen att någon bara tappat batteriet och inte kastat det.
Blir extremt irriterad när jag ser folk släppa skräp direkt där de står, speciellt om det finns en sopkorg bara någon meter bort.
Själv spottar jag inte ens tuggummi ute.
Fred och god växt!