Wicca iFokus

Wicca

Etikettallmänt
Läst 1689 ggr
Em's
0

Lära sig franska enklast

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag undrar hur det är enklast att lära sig franska har en bok som jag köpte på bokia för inte så längesen (3cd:s). Är väldigt tacksam för svar!

Ceriadwen
0

Det här är helt fel forum för din fråga. Här diskuteras religionen Wicca.

BabyDragon
0

Har ingen aning men lycka till.

Ceriadwen
0

Prov inne på språk i fokus.

scheindel
0

som sagt, kanske fel forum, men enklaste och snabbaste sättet är enligt min erfarenhet att först lära sig de 50-100 vanligaste substantiven och verben, samt hur verben böjs och sedan kolla på filmer/tvserier på språket med svensk textning och läsa barnböcker på språket tillsammans med en ordlista där man kan slå upp orden man inte förstår. 

det ger en helt annan känsla för språket än konventionella läroböcker och kurser som ofta snöar in på saker som hur man beställer en pizza, var tågstationen ligger eller grammatik som ändå kommer automatiskt när man fått känslan för språket och som i alla händelser inte måste vara perfekt för att man ska kunna kommunicera. 

träna talet genom att hitta någon som redan kan franska bra som du kan prata franska med och som kan rätta dig när du säger fel.

fridelfina
0

Om du tänkt använda dig av boken och CD:arna så stoppa in den första och börja lyssna! 😎 

Scheindel har gett dig massor med bra råd. Kanske en typ ABF-kurs nu när det är dags för höstterminen?

LinaLj
0

Jag lärde mig japanska genom att ladda ner japansk språkkurs på min mp3 och lyssnade på den så snart jag kunda. På promenad med hunden, när jag gick till bussen, till affären, när jag satt och handarbetade osv. Efter ett par vändor dså började det fastna. Sedan så hjälpte det nog att jag tittar på mycket japanska filmer och serier.

BabyDragon
0

musik är bra för både uttal och lära sig ord =)

scheindel
2

#7 håller med. jag tror jag lärde mig mer engelska av att lyssna på och försöka översätta låttexter än jag lärde mig på engelskalektionerna. så tack sex pistols och the clash för att ni gav mig högsta betyg i engelska genom hela skolan ;)