Wicca iFokus

Wicca

Etikettallmänt
Läst 1609 ggr
Ceriadwen
0

Ditt bästa råd

Vilket är ditt allra bästa råd till någon som vill börja utöva Wicca? Om du bara fick välja ett enda? :)

Sommarek
5

Läs, prova och tänk själv! (Fast det kanske är tre saker på en gång… det går ju faktiskt inte!  😃)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Bara Anna
6

Sommarek "stal" vad jag först tänkte  på! :-)

Mitt råd får då bli:

-Prioritera Wicca! Oavsett om du blir solitär eller upptagen i ett coven så är wicca en mycket taktil och learn-by-doing religion. Du får tillbaka så mycket som du ger av dig själv! Det fungerar dåligt att bara vara lite andlig och religiös lite då och då när du är i en knipa… Se hellre till att göra Wicca till något i din vardag!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

LinaLj
4

Mitt råd skulle vara att gör wicca till en del av din vardag. Se det inte som något som man är bara vid högtider eller när man vill utföra magi. Utan se till att föra in religionen i din vardag.

Ceriadwen
0

Ah, så kloka ni är!

BabyDragon
1

Känn efter.

Existerande
2

Testa och praktisera. Man kan gilla filosofin inom wicca, men kanske inte utövandet. Trots att vi alla får göra som vi vill så finns det ju ändå format som går igen för väldigt många, och det passar inte för alla. Därför tycker jag att det är viktigt att så tidigt som möjligt börja praktisera och inte bara läsa. 

Som exempel, när jag bara läste om wicca så trodde jag att huvuddelen av en ritual var att fixa cirkeln, kalla element och gudomar, rena, och avsluta. För att det bara stod "huvuddelen av ritualen" på den del som egentligen är den mest intressanta, och som faktiskt upptar tid. Att skapa heligt rum är i många steg, men tar inte så lång tid som det ser ut när man läser en text.

wipe
1

Mitt råd är TRO!

Tro på dig själv
Tro på gudarna
Tro på elementen
Tro på magi
Tro på……..

Genom din tro så kommer du att lyckas och få nya kunskaper.

ThreeStars
2

Jag skulle vilja säga: Andas.

Ha inte för bråttom, men lata dig inte heller. Ha en fin rytm i det hela som passar dig.