Vi unga Wiccaner och häxor...
Pubmoots och covens finns här och där, och alla där är mer eller mindre 30+
De flesta ställena har åldersgräns så man som ung inte ens kan gå in på, och dessutom är det på kvällarna så vägen dit och hem kan bli problematisk. De som väl kommer dit kanske diskuterar saker man inte än blivit intresserad av.
Jag är så himla sugen på att starta en liten grupp med unga wiccaner och häxor som, likt pubmoots, träffas någon stans i Skåne (kanske Lund/Malmö området) i andra miljöer. Kanske en lördagseftermiddag med picknik i Lunds stadspark? Eller kanske på nåt café i Malmö?
Är någon annan i 15-20årsåldern som känner som jag? :)
Det låter jättetrevligt! …tänker du lämna en 14-åring ute?
#1 Haha nej, absolut inte! 15-20 är väl bara ca-åldrar
Jag är väl diskvalificerad rent åldersmässigt, men bra idé, Nea! 😉
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
Själv så är jag ingen wiccan, men vill lära mig lite mer om det. Själv vill jag bli en häxa. Både medicinsk och magisk. Så det gäller att gå från grunden till man har fått en massa studier. Däremot önskar jag att det fanns ett ställe där man kunde öppna ett klubb för Häxor och dom som vill bli Häxor att man bjuder in alla dom som vill vara med och ta kontakt genom nätet.
Am I man or woman. No. I'm genderless.
#3 du kan ju titta in om du vill! Tack! 😃
#4 Ska jag räkna in ditt inlägg som en intresseanmälan? 🙂
Nja. Det är ett problem. Jag bor i gävleborg upp i norrland.
Vist. Själv är jag intresserad, men jag har nog ingen möjlighet att resa ända till skåne. Men tack för inbjudan.
#5: Tack. 😃
#7 Kolla in om dessa fortfarande är aktiva:
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
#7 Åh, vad synd!
#8 vi får se om det blir något först… För inte så länge sedan var det ju så många unga som ville träffa andra, men nu verkar det lite dött🤔 Får se om de dyker upp igen! 😉
Här har jag slängt ihop en fb-grupp:
Förstår inte varför alla wiccaner ska bo i skåne ;)
I de Här krokarna är det inte mycket livat alls
#11 Haha ;)
Stackare! Var bor du då (om man får fråga)? :)
#12 Närke (örebrotrakten)
#13 aha :/
#14 hoppas du stöter på några andra! :)
Sådärja! Nu har jag slängt ihop ett evenemang på Facebook!
Lördagen den 14:e september 14.00 ses vi i Lunds stadspark! PM:a mig om intresserade utan FB vill veta mer! :)