När utför ni ritualer?
Jag är lite nyfiken på hur ni andra gör med ritualer. Firar ni bara högtiderna och endast använder ritualer vid vissa syften? Eller gör ni något litet varje dag?
Gör något litet varje kväll med malapärlorna. Annars gör jag vid högtider och när jag har behov, vilket kan vara något särskilt eller bara "vara" I cirkeln med dem.
Putt 🙂

Tyvärr har jag haft svårt för att hålla en kortare daglig ritual, och även om jag har försökt har det bara blivit så vissa perioder, oftast när jag har fokuserat på den Gudinna som står mig närmast. Däremot lyssnar jag alltid på någon av mina prenumerationer på YouTube på morgonen när jag gör mig i ordning, och varje dag kikar jag in på lite olika forum eller läser något annat Wicca-relaterat. På så vis går det inte en dag utan att det upptar mina tankar på ett eller annat sätt. Mina vanliga ritualer är väldigt ceremoniella, och tar alltid runt en timme att göra. Jag firar alla åtta högtider och alla fullmånar, så mina datum är rätt spikade. Ibland känner jag ett behov av att vara i cirkeln även mellan dessa tillfällen, men av erfarenhet vet jag att det är svårt för mig att skapa cirkeln utan någon mer intention än att bara vara där. Då brukar jag i stället skapa något konstnärligt, för att hedra kontakten med makterna.
Intressant :)
Jag har det lite som Ceriadwen; hade gärna haft en daglig rutin men inte orkat eller haft tid (om inte att tända mitt lilla Loke-ljus nästan varje kväll räknas). Jag hoppas på att få ett annat jobb som kommer att kräva mindre av min energi och tid framöver så att jag har lite mer ork till att vara andlig.
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus