Första hjälpen vid förkylning,
Hej
Blir förkyld ofta, vilket inte är så konstigt iom att jag träffar så mycket folk i jobbet. Har ont i HELA kroppen och känner att någonting är på gång. Tagit vitaminer och druckit mycket vatten och vilat.
Brukar ni göra något rent magiskt för att bosta på för att bli frisk så fort som möjligt?
Bara lite nyfiken.
Brukar sällan orka det när jag väl känner att förkylningen är på G. Det finns liksom ingen ork till det…. Det som dock har blivit allt viktigare i mitt liv (och inte bara för förkylningar) är att lyssna till min kropp! Så om jag känner att jag har en förkylning på ingående så accepterar jag detta. Jag dricker mer (mycket honungsmjölk och varmt vatten i mitt fall), vilar och tar det allmänt lugnt. Precis som du skriver. Jag kämpar inte emot något som jag ändå vet kommer att bryta ut förr eller senare….
Me. Myself & My Sims
precis som anna brukar jag inte orka med något vidare magiskt arbete när jag blir sjuk. det jag brukar göra är att rena mig själv med renande bad och lägenheten med salviasmudge. annars håller jag mig mest till omagiska saker som teer på läkeväxter, honung och vitlök.
Håller med de båda förgående skrivarna, när förkylningen väl är framme så är det kört för magi för min del. Nu blir jag som tur är väldigt sällan förkyld. Blir jag något så blir jag rejält sjuk i fem-sex dagar och så är det bra för resten av året 😃.
Men nyponsoppa är en riktigt bra sak att dricka när man är lite hängig. Den innehåller massor av c-vitamin och det är vansinnigt gott med ljummen nyponsoppa med en klick vaniljglass.
Sedan brukar jag ta till knepet att skiva 2-3 tunna skivor ingefära, en kanelstång, en skiva citron, en tsk honung och sedan på med varmt vatten. Låt dra en stund, sila och drick.
Annars sover jag mig igenom när jag är sjuk. Jag skulle kunna sova 23 timmar/dygn när jag är sjuk. all energi går till kroppen.
Smarta tips Lina tycker jag som redan ligger här och snörvlar och hostar….
Me. Myself & My Sims
Tack för alla svar =) har läst att man kan ladda, t.ex., ljus när man är frisk och sedan låta de brinna när man är sjuk. Någon som testat det?
Jag brukar göra te av grodbladsblomman, nu finns det tyvärr inga kvar ute, men kan vara något till nästa år, funkar utmärkt!
När jag är förkyld blir det massor med te och honung + kristall/sten-healing! 🙂