Wicca iFokus

Wicca

Etiketthögtider
Läst 1893 ggr
ThreeStars
2013-12-03 13:52
1

Yule!

Yule närmar sig, och vintern är mer eller mindre här.

Har ni något speciellt för er denna tiden på året?

Planerar ni något särskilt inför Yule?

Ceriadwen
2013-12-04 19:42
2

Ja, jag gör nog som majoriteten så här års, pyntar och myser till det med ljus m.m. Vid vintersolståndet blir det en ritual för att välkomna ljuset åter.

scheindel
2013-12-05 08:45
0

jag har alltid älskat julen, så jag har behållit det mesta av de traditionerna till yulefirandet. för mig handlar det mycket om att mysa till det med ljus, pynt och pyssel, att välja ut och införskaffa riktigt passande julklappar till nära och kära och att förbereda så mycket som möjligt av julmaten i förväg; baka lussekatter och pepparkakor, stoppa korv och göra sylta och en massa andra rätter, samt julgodis, såklart :)

sen delas själva firandet upp i två, en egen ritual själv eller med covenet och så traditionellt julfirande med familjen. 

i perioden mellan Samhain och Yule brukar jag göra lite saker i förberedelse för det nya året. det brukar dock vara närmare Samhain, innan själva juleriet sätter igång. t ex brukar jag fundera och meditera på om det är något inom magin och religionen som jag vill fördjupa mig i under kommande år, dra en årsruna och göra en årsläggning med mina orakelkort.

ThreeStars
2013-12-08 18:05
0

#1 & 2 Vad härligt!