Behöver lite input om en lite läskig övning..
Jag är lite osäker om jag borde skrivit detta på typ Häxor eller så, men men… Ska säga innan att jag alltid varit jättebra på att visualisera men inte gjort några egentliga meditationsövningar innan
Häromnatten när jag skulle sova tänkte jag att jag skulle göra lite visualiseringsövningar/meditation/whatever för att komma i bättre kontakt med Gudinnan. Jag låg rakt upp och ned på rygg och andrades in genom näsan och ut genom munnen samtidigt som jag visualiserade en stor, kritvit fullmåne och slappnade av. Inget konstigt.
.. Men jag blir så sjukt yr. Alltså åksjuk-yr. Jag tog inte mycket större andetag än vad jag brukar, så det borde inte vara det som är fel. Hela kroppen är så avslappnad att jag inte känner varken armar eller ben, men jag känner att jag blir så yr att jag inte kan fortsätta övningen alls så jag väcker kroppen - men det hjälper inte, ALLT snurrar åt vänster i huvudet. När jag tittar rakt fram snurrar ingenting i den materiella världen.
Jag försöker motvevrka yrheten genom att sitta upp, att titta långt bort, att andas så normalt som möjligt.. men ingenting hjälper, och tillslut, även fast jag inte tror på varken kristallhealing eller chakran, så tar jag min hematit och lägger på rotchakrat - vips, yrhet borta.
wtf.
Avbröt jag övningen för tidigt? Ska jag kämpa vidare nästa gång, eller var det bra att sluta? Avbröt jag rent av för sent? Jag är en total rookie när det kommer till sådana här saker så alla tips är värdefulla!
Jag är solitär, jag gör vad jag vill. 

Hmmm… Det låter som det brukar kännas för mig när jag går lite för djupt, när jag släpper taget lite för mycket. Då blir min andning helt tillsnörpt vilket resulterar i en otrolig yrhet och även illamående, som innan man svimmar. En av de första gångerna det hände var när jag mediterade i grupp. Då kunde jag knappt sätta mig upp efteråt. Fönster öppnades, jag fick vatten, jag renades med salvia men inget hjälpte. Inte förrän jag fick en vägledd visualisering att grunda mig, då kändes det genast bättre! Med andra ord tycker jag det var bra att du avbröt. Om det är så att du skulle märka på din andning nästa gång att den ändras, så prova att samla dig och andas djupare en stund. Du skriver att du inte tror att det berodde på andningen, men det är nog bara det jag kan tänka mig. Vi får se om någon annan har en annorlunda teori!
Tack för svar, då vet jag hur jag ska göra nästa gång :)
Jag är solitär, jag gör vad jag vill. 
Har också haft en läskig erfarenhet när jag mediterade för djupt i början. Höll på att inte hitta ut!
Men ta det ett steg i taget. visualisera kanske ett löv eller något liknande nästa gång. Kanske var månen ett för stort steg?
#4 nja jag gjorde en tidigare liv Meditation där man skulle skapa en korsning och välja en av vägarna och komma till en grind eller liknande för att se ett tidigare liv.
Men det gick lite tokigt och kunde inte komma ur den förrän jag gått hela vägen tillbaka dit jag startade.
Tror jag hamnade lite för djupt helt enkelt, då det dessutom var precis i början.
Men koma, nej. "Fastnade" helt enkelt tillfälligt :P hade nog vaknat ändå tillslut.