Den heliga anden + historier
Har ni kontakt med den och vad säger han om era häxkonster?
Här tänkte jag också att vi kunde samla historier från sådana som stött på tråkighter och hur de har klarat sig därifrån. Du kanske har en egen berättelse?
http://www.mirakler.se/Micael%20o%20Solveig.htm
http://www.vaknasverige.se/2010/05/14/bekraftelse-fran-ett-fd-medium-och-healer/
http://www.spiritwatch.org/pagtest1.htm
http://www.inblick.se/Default.aspx?ID=9&PID=63&Action=1&NewsId=271 http://karlektillsanningen.se/wordpress/?page_id=1030
http://christianchat.com/testimonies/1232-ex-psychic-jesus.html http://www.seekgod.ca/jesustheway.htm
http://www.ehow.com/about_4587601_what-does-jesus-say-mediums.html
Jag tror nog att du är inne på fel forum. Det är ingen här som är intresserad av att bli omvänd, och du borde visa samma tolerans mot folk som du själv förväntar dig att bli mött med.
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
Jag tål kritik.
Känns väldigt respektlöst att gå in på andra religioners forum och kalla dem för tråkigheter. Har du hittat den religion som passar dig så gratulerar. I övrigt borde du möta andra med respekt och kanske inse att du inte har alla svaren.
Nyfiken fråga, går du även in på judiska, muslimska, hinduiska, mm forum och gör samma sak?
iMrtin är på alla möjliga andliga sajter här på iFokus under åtminstone ett par olika nick (Svenne123 är ett annat av hans nick), och han är otrevlig mot alla och säger att de håller på med demoner … trist sätt av honom.
Jag ska nog tillägga att han även är avstängd från många av forumen just på grund av beteendet, och då dyker han upp under ett nytt nick med ´samma oförskämdheter och säger att det står ingenstans i forumets regler att man inte får ha flera "gubbar" (jag antar att han menar nick, och inte att han är besatt, för det skulle ha nog inte erkänna. Fniss!)
Jo, en närmare titt avslöjade honom genast som ett litet troll inne i sin egen lilla värld. Ingen ide att bry sig med andra ord.
Exakt :-)
Skillnad på att förlita sig på att Gud vet bäst(han är allvetande), vad man behöver osv. och att se sig som en häxa som vet bättre.
NeferNefer förföljer mig på alla forum jag skriver och förstår inte att jag inte tycker det är kul så denna "lustigkurre" bryr jag mig inte om längre.
Om du vill ha en diskussion kring medium och synskhet - varför inte besöka ett mer relevant forum? Wicca handlar INTE om häxkonster utan är av marioteten av dess utövare ansedd som en religion. Och eftersom vi har religionsfrihet i Sverige så är tycker jag att det vore önskvärt att du respekterar vår tro, precis som vi respekterar de kristnas tro - även om det inte är den väg som vi har valt att gå. Om du är nyfiken på vad Wicca verkligen står för. Vad vi faktiskt tror på - varmt välkommen att läsa runt här på forumet för en djupare insikt kring Wicca. Jag tror att de flesta här är villiga att svara på eventuella frågor - så länge de är respektfulla och relevanta. Kortversionen: Wicca är en naturbaserad polyteistisk mysterierelion. Vilket innebär: Vi hyllar, noterar och följer årstidernas växlingar. De högtider som vi firar är också baserade på just det sk. årshjulets växlingar. Många av oss ser också det Gudomliga som något som finns överallt omkring oss (kallas för immanent) och inte på någon specifikt (ofta avlägsen) plats. Polyteistisk kan innebära två saker: Dels att vi inte bara tillber EN gud utan kan tillbe mer än en Gud. Vissa av oss nöjer oss med att säga Gudinnan och Guden, andra vänder sig till en specifik Guda-grupp, tek den keltiska, nordiska, egyptiska etc. Polyteism innebär också att vi erkänner att det kan finnas mer än en Gud som fungerar. Alltså vi kan acceptera att de kristna tror på den kristna Guden, även om vi inte nödvändigtvis själva är förtjusta i någon som är så svartsjuk och dominant… ;-) Mysteriereligion är kanske det som är det mest svårgreppbara. Korta versionen är att det innebär att vissa saker kan vara svårt att förklara för någon som är oinsatt, eller helt enkelt beskriva i skriven text. Det är något som måste upplevas på det personliga planet. Så det har alltså ingenting med att vi håller saker hemliga ! ^^
Me. Myself & My Sims
"Wicca handlar INTE om häxkonster "
Jasså?
Wicca är en nyhednisk religion skapad på 1950-talet av britten Gerald Gardner Wicca är ett gammalt engelskt ord för häxa, - http://sv.wikipedia.org/wiki/Wicca
"eftersom vi har religionsfrihet i Sverige så är tycker jag att det vore önskvärt att du respekterar vår tro,"
TS är varken statsminister, moderator, påve eller kung.
#10 Wicca och häxkonster är inte samma sak. Visst finns det wiccaner som utövar magi, sen finns det folk som utövar magi utan att vara wiccaner, men wicca är en religion, häxkonst/magi är något helt annat och separat.
Om du tittar under alla sajter på iFokus kommer du hitta Häxor i fokus och wicca i fokus. Det är för att de är så pass olika.
Ställ frågan till en Wiccan om hur deras trosuppfattning ser ut och lär dig. 🙂
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
ok vänner, vi kanske ska komma överens om att det här är ett tillfälle där det är trevligast för oss seriösa medlemmar här att helt enkelt inte mata trollet (eftersom TS och svenne123 är samma person)
Då kan jag passa på att berätta att jag blivit bannad med "iMrtin" kontot. Som anledning skulle vara att jag "skrivit saker som är stötande". Ett par inlägg hann jag skriva, måste vara nån typ av rekord..
#11: det jag är intresserad över är historier från folk som upplevt tråkigheter i samband med trollkonster osv.
#13 Då måste du vara intresserad av historier av folk som har upplevt BRA saker i samband med trollkonster också?
Me. Myself & My Sims
#14: nej, jag vill inte bli utsatt för onödiga prövningar.
+att jag är ganska lättlurad. Kika in här så ser du bevis för det:
http://utomjordiskt.ifokus.se/discussions/52af3cf88e0e747dfe00034a-min-et-counterpart?discussions-1
#11: tack för tipset om hjäxor.ifokus. Hur kunde jag missa den. :)
#15 Varför vill du bara veta det "negativa"? Det är ju inte vidare lärorikt då det inte är typiskt, ska man lära sig något om nått så ska men ju inte studera dess avarter. Det är ju som att leta efter nålar i höstacken och råka hitta den och då proklamera att stacken består enbart av nålar.
Du säger dig vara kristen, skulle du vilja att någon som undrar om den religionen enbart ville höra om sekter och de brott som begåtts där?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Tror snarare att det är drama som är intresset i detta fall. Resten är bara ursäkter för att skapa det.
Jag var faktiskt inte ute efter nån diskussion i denna tråd direkt utan att höra folks berättelser. Innehåller den drama så är det ett plus, men jag önskar inte en massa tjaffs. #16 se #15 och jag skulle nog sett det som underligt men folk är ju olika
#18 Är kunskap en prövning då eller? Lever du kvar på medeltiden och är rädd för inkvisitionen? De var ju också rädda för den, okunskap är nämligen ett effektivt sätt att kontrollera massorna.
Förstår du att folk finner dina frågeställningar som underliga på alla de forum du ställer dom, då de inte har med vad forumet handlar om att göra?
Jag förstår inte Ts när han å ena sidan bara vill veta tråkiga historier och sedan om Helig ande. Den helige anden har jag bara hört bra historier om 😕
Rather than consult the dead for guidance in our lives, Jesus has sent us the Holy Spirit to be our counselor for making decisions about our lives. (John 14:15-17) God can give us the "Spirit of wisdom and revelation" Himself, so we need not consult a medium in order to have wisdom and revelation about our lives. (Ephesians 1:17) Wisdom and knowledge are two of the spiritual gifts. (I Corinthians 12:7-10) We can find our answers through interacting with God directly rather than by consulting with mediums or wiches.
"When men tell you to consult mediums and spiritists, who whisper and mutter, should not a people inquire of their God? Why consult the dead on behalf of the living?" Because Jesus said that God knows what we need before we ask Him, it is implied that we should ask God for what we need, not a third party medium. (Luke 11:9)
14 and if my people who are called by my name become humble and pray, and look for me, and turn away from their evil ways, then I will hear them from heaven. I will forgive their sin and heal their land. 2 Chronicles 7:14
Jesus om Helig ande:
15 If ye love me, keep my commandments. 16 And I will pray the Father, and he shall give you another Comforter, that he may abide with you for ever; 17 Even the Spirit of truth; whom the world cannot receive, because it seeth him not, neither knoweth him: but ye know him; for he dwelleth with you, and shall be in you.
Imrtin varför förföljer du andliga överallt för? du är ju knappast seriöst intresserad och nu har du minst fyra nick,svenne,Grr och Storfisk och jag börjar krokna på att ge dig skrivförbud lite varstans.
Kan du inte förstå att shamaner,wiccaner,häxor mf funnit sin tro och övertygelse och att du inte delar den betyder inte att vi andra vandrar fel och nej Jesus är inte den enda rätta vägen eftersom Skaparen har gett oss alla möjligheten att finna vår egen väg mot evigheten annars hade han inte sett till att det finns så många olika vägar att gå dit.
Gud var ju fiffig på det viset att han gav oss möjligheten genom olika former av religioner finna den väg som för oss känns bäst.
jag delar med mig av information och det är snarare jag som blir förföljd av t.ex nefernefer och antikrist. Som sagt, meningen med tråden (som jag postat lite varstans) är att även insamla information om berättelser från såna som er, dvs. den onda sidan (från kristendom sätt). Jag tror att Gud menar allvar när han varnar för magi häxkonst och att ta kontakt med döda människor i GT.
jag anser att man ska behandla andra som man vill bli behandlad själv och jag tål kritik.
(jag anser man ska behandla andra som man vill bli behandlad själv)
ja men gör då det och du bemöts på ett helt annat sätt för som du gör nu trollar du bara med oss och då ledsnar vi och håll dig till ett nick.
Nefer är en klok vis dam så nu är vi väl två då som förföljer dig kan jag tro 😉
en aning snabb på avtryckaren kan man tycka..
jag blir ju bannad med en gång. Jo jag är seriös för det mesta. Efterlysningen kan en väl gissa inte är det dock.
http://tarot.ifokus.se/discussions/52e44a44ce12c47c2e001520-har-ni-sett-min-familj?discussions-1
Klart du blir bannad med en gång när du trollar och är otrevlig,nu matar jag inte det här trollet mer.
visst är jag en aning autistisk men så många ggr jag blivit bannad har jag knappast varit medveten otrevlig. Tvärtom så t.ex när nån skrivit att de utsätts för jobbiga andar, ja då tipsar nån att ta en kurs i att prata med andar och nån annan "kramar" i vanlig ordning. Jag säger då du kanske ska läsa bibeln. klart som spader att jag blir bannad med en gång.
Ett sista inlägg till dig eftersom Bibeln är så viktig.Kan tala om för dig att jag studerat teologi i 4½ år så nog har Shamanen läst Bibeln allt 😎Ha nu en bra dag 🙂
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
här är den heliga anden