Känner ni igen er?
Den här artikeln hittade jag imorse som jag fann väldigt intressant. Eftersom jag inte hittade Wicca förrän efter min tonårstid har jag svårt att relatera. Hur är det med er som faktiskt ÄR unga/tonåringar av idag och är wiccaner? Kan ni relatera till de citat som finns i artikeln? Varför? Varför inte?
Me. Myself & My Sims
Åh, den artikeln läste jag också tidigare i morse!
Jag som tonåring kan faktiskt relatera mycket till det. Vad de andra ungdomarna säger, är mycket sant. Visst, klart det är "coolt" att kunna göra spells etc, men det är definitivt intre min högsta prioritet.
Jag startade visserligen med häxkonster och liknande, men tyckte att något fattades. Då fann jag wicca. Efter att ha blivit född in i kristendomen, så tyckte jag ändå att wiccaner/häxor/pagans var mycket mer öppna och villiga att förklara saker och ting än de kristna jag kände.
Det är ganska synd att så många äldre och mer erfarna människor (främst online) tycker/tror att vi unga bara vill syssla med "hokus pokus".
Jag är visserligen inte tonåring, men visst kunde jag känna igen mig. Jag tycker överlag att det är bra att man framhäver att detta är en religion, även för tonåringar, och inte något man gör för att verka cool eller sticka ut. Att sedan tonåringar är mycket djupare och klokare än de flesta verkar tro, det visste jag redan. ;)
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
Ja, just nu är man inte tonåring längre men jag kommer fortfarande ihåg hur det var (jädrar, låter som om det var så otroligt länge sen).
Jag gjorde det aldrig för att sticka ut eller för att det var coolt. Var alltid lite utstött och en ensamvarg så att sticka ut var inte precis något jag ville få ut av det. Man känner igen sig. Att finna sig själv och sin plats helt enkelt.
Tänkte också säga att eftersom det här är min första post här så kanske jag ska säga "Hej!".
#3 Hej! "Dispatch"? :)
Jag var också lite av en enstöring, mest för att jag var "äldre" än andra i min ålder - men det var i och för sig innan jag hittade wicca. Jag tror inte att folk är så intresserade av att "sticka ut" som andra tror; de flesta vill nog egentligen bara trivas. ;)
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus