Pagan Federation städar Skåne!
Jag dubbelpostar lite här och var, så jag ber om ursäkt till dem som redan har sett detta. ;)
Inom Pagan Federation har vi börjat prata lite om att göra lite samhällstjänst. Inte som alternativ till böter, alltså, utan för att vi är bra människor. ;)
Till exempel finns det precis bakom mitt hus (utanför Malmö) en vacker kulle med utsikt över en stor del av landskapet runt omkring. Jag blev själv vigd till ÖPA på den kullen, så den är ganska speciell för mig. Men! Tack vare att där är vackert uppe och många besöker kullen, så för det även med sig en del skräp. Vi har därför funderat på om man skulle kunna avsätta två-tre timmar en dag och ge sig ut för att helt enkelt städa upp i ett valfritt område. Inte nog med att vi på så vis kan sprida lite positivt ljus över oss hedningar, men vi gör också naturen glad.
Hade någon varit intresserad av att haka på ett sådan projekt? Det kräver ju såklart att man inte har något emot att berätta att man är hedning (eller i alla fall sympatiserar) och kan prata med folk om det. Tanken var att sätta upp några skyltar runt området med lite info om vad vi gör, och kanske även få dit något slags lokalpress.
Vem törs? :)
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
Jag har nu kollat med Malmö Stad och vi har deras välsignelse att göra detta. Vi kan dessutom få soppåsar samt avhämtning av dessa av PEAB! Jag ska höra med dem hur sorterat de vill ha det och så vidare, sedan återstår bara att sätta ett datum! Förslag? En helg är ju nog bäst. :)
Verkar väldigt bra, dock bor jag inte i Malmö :(
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
#2 Man kan ju göra något liknande på sig egen hemort. ;)
Nu har vi satt ett datum för städdagen! Det blir den 30/3 klockan 12. Tanken är att vi håller en liten knytkalas-lunch (vad som funkar att ta med får bestämmas när vi vet hur många vi blir och hur långt ifrån ni kommer). I nuäget är vi 4-5 stycken, så ni som känner er manade, kom gärna förbi, dra med några vänner, så snyggar vi till området och har roligt på samma gång!
Kanske blir det också till en liten ritual i slutet av dagen för att välsigna området så att det håller sig rent i fortsättningen.
PM'a mig för detaljer om vart samt hur man ta sig dit. Jag kommer att kontakta lokalpressen för att se om de är intresserade - kanske kan vi inspirera fler. ;)
Låter som en härlig dag =) Hoppas att ni får en trevlig stund!
Tack ska du ha! :)
Ååå vilket fint initiativ! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Tack! ❤️