Fullmånefirande online
Hej
Det var ett bra tag sedan jag var här sist och det har både sina randiga och rutiga som jag inte tänker betunga er med.
Nu hoppas jag att allt ska börja flyta på som vanligt och jag tänkte börja med att fira fullmånen den 16 mars kl 21.00 dit ni alla är hjärtligt välkomna om ni vill.
Vill du vara med så kan du läsa mer om hur det går till på www.nerthus.se klicka på ritualer online i den vänstra spalten, längst ner på den sida du kommer till hittar du en blå text som heter till chatten klicka på och du är framme 😉
Duka fram allt du känner du vill ha omkring dig och dessutom ska du ha en ask, papper och penna med dig.
Hjärtligt välkomna, ni som vill!!!
/catha
Välkommen tillbaka! Och vilken synkronitet - bara för någon dag sedan togs diskussionen kring cybercoven upp här på forumet och jag att detta är ganska närsläktat?
Me. Myself & My Sims
Tack för ditt välkomnande..😉
Visst kan man kalla det för en cybercoven om man vill… det är helt ok för min del… den traditionen jag tillhör jobbar mycket via internet eftersom vi försöker i så stor utsträckning som möjligt hålla kontakt med varandra även fast vi är utspridda över hela världen…
De som är medlemmar i mitt tempel är även de utspridda över en stor del av Sverige… tanken är att vi ska försöka ha åtminstone en träff per år där vi fysiskt möts… men som du säkert vet så är det alltid lite problem att anordna sådana träffar där datum stämmer för tillräckligt många 😃
/catha

Reflektioner så här i efterhand? Hur var/fungerade ceremonin? :)
Den fungerar nästan som en cermoni som görs irl… istället för att någon guidar muntligt så görs det med det lästa ordet, man bryter upp "texten" i korta stycken som deltagarna läser och visualiserar framför sig…
Ni är alla välkomna att prova på, på torsdag kl. 21.00… då vi har vårdagsjämningen/Ostara
De ritualer och ceremonier vi har är öppna för alla som vill delta… det finns ju många runt om i landet som ibland får jobba som solitärer därför att de inte hittar någon annan i närheten och det här ser jag som ett sätt att få vara delaktig i en gruppgemenskap när man så önskar
Min avsikt är att det ska firas varje fullmåne och sabbat i fortsättningen. Inom vår tradition brukar vi hjälpas åt att kalla in kvarteren osv och det kommer att bli så här med men eftersom hemsidan inte är tillräckligt färdigutbyggd än så är det jag som gör allt…. :D
Vill du/ni vara med så gå in på wwwnerthus.se där ni kan läsa om våra onlineritualer och logga in på chatten…
Ni är alla hjärtligt välkomna
/catha
Varit med på liknande ritualer. Fungerade då över förväntan iaf =)
Kul att du är positiv… det är klart att det inte går att jämföra med när man träffas men som sagt var det är ett alternativ när man inte har några andra i sin omgivning och man inte vill vara själv.😉
Hej! Jag heter alyssa och är en 16årig tjej. Vi har ett skolarbete där vi ska presentera någon intressant religion. Och jag har valt Wicca. Skulle jag kunna få lite hjälp? isåfall så skulle du kunna svara på dem här frågorna. Hur ser en vanlig dag ut för en Wiccan? Hur firar du dina högtider? (Godmat, Ber, går till ett coven? osv) Hur/varför blev du en wiccan? Vilken är din favorit högtid och varför just den? skulle vara tacksam för ett svar :) -Med vänliga hälsningar, Alyssa