Wicca iFokus

Wicca

Etikettritualer-formler-och-cirklar
Läst 1668 ggr
AngelicFriend
1

Enkelt?

Är det enkelt att göra dessa ritualer? Hur gör man en ritual?

Heej

Sommarek
3

Det beror sig nog lite på vad du menar med "enkelt". Det är ju rent fysiskt inte svårt att dra en cirkel omkring sig, strö salt och vatten och tända några ljus. Men i och med att det är religiösa handlingar du utför, kan det ta ett tag innan du får den önskade känslan. De första gångerna kanske man känner sig lite fånig eller osäker; man kanske tycker det är jobbigt att man stakar sig, eller inte känner så som man "tror" att man ska känna. Som med allting annat ger övning färdighet. Ju mer du utövar, ju mer kommer du att lära känna de gudomar du jobbar med och även dig själv. Se det som en begynnande vänskap; ju mer tid ni tillbringar tillsammans, desto lättare blir det att umgås och desto roligare har ni.

Hur man gör står det riktigt mycket och bra om här: http://www.wicca.nu/vadarwicca/ritualer.html

;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

AngelicFriend
0

Tack! 😃

Heej

kullagulla
0

om jag vill göra en ritual i ett viss syfte, ska jag slå en cirkel o kalla på  på elementen innan jag utför det jag vill?

AngelicFriend
0

Ja det är väl inte så svårt! 🙂

Heej

Sommarek
2

#3, ja, du börjar normalt alltid med att skapa cirkeln och åkalla de du vill bjuda in innan du påbörjar ett arbete.   ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

BabyDragon
3

se dem som dina kollegor, ju fler ni är desto enklare att utföra uppgiften =)