Din magiska hörna - Altare och redskap
Eftersom jag började min resa som wiccan när jag var 15 år så har jag hunnit ha en del platser själv. Min första magiska hörna var på mitt rum och som bestod av ett rött bord som var lika högt som ett matbord. I mitten vet jag att jag hade ett kristallkula med fyra ljus runtomkring den. På vänster sida låg min athame och staven stod brevid Altaret eftersom den var rätt så stor. På högra sidan stod Bägaren och även rökelserna. Det är dom detaljerna jag kommer ihåg. När jag sedan flyttade ihop med pojkvännen så fick jag ett helt rum som endast var till för mitt magiska arbete. Då hade jag ett vitt fyrkantigt soffbord som altare och då hade jag placerat ljusen på kanterna av det istället. Annars stod redskapen som vanligt med kristallkulan i mitten. När sedan sonen kom så fick jag helt enkelt flytta min magiska hörna till vad den är idag. Just nu står alla redskapen på ett högt vitrinskåp och när det är dags för något magiskt arbete så har jag ett speciellt bord för detta ändamål som jag helt enkelt tar fram när det är dags.
Hur ser det ut för dig? Hur ser din magiska hörna ut i ditt hem? Eller kanske har du ett helt rum för detta?
Jag har mitt huvudaltare i min lgh . Sen håller jag på att bygga upp ett altare på min vind där jag torkar mina växter och örter mm. Har en väldigt stor och mysig vind som är perfekt för magiskt arbete
Här kommer lite bilder på Altaret i min lgh burkar ändra om på det rätt ofta och dom här bilderna är ganska gamla. Men det kanske kan vara kul ändå.
Hade varit roligt om fler känner för att visa sina altare 
"Ljus är inte alltid lika med godhet precis som mörker inte alltid är lika med ondska"
Åh, vilket fint litet altare
Ska ta mig tid någon dag och försöka ta kort på mitt med.
Vid sista bilden kunde kag inte låta bli att fästa blicken på katten och fundera; får du ha ditt altare ifred för katten? ^^ Mina två katter är anledningen till att jag har mina redskap rätt så högt upp. Hade jag haft dom på mitt lilla bord som jag tar fram så hade det inte fått stå en sak där för dom. Allt hade legat på golvet hela tiden 
Tack
Ang min lilla Zoe fluffboll. Nja jag får inte riktigt ha Altaret i fred. Har också 2 katter och dom gillar att gallopera på väggar och allt möjligt. Så jag kan inte ha något i glas på Altaret Hela Altaret har dom vällt 1 gång men annars är det mest ljusen som åker i golvet och dom brukar ju hålla. Lite ömtåligare saker har jag i fönstret och sätter faktiskt dubbelhäftande matttejp under dem ibland för att vara på den säkra sidan hahah. Delvis därför jag bygger ett större altare på vinden 
"Ljus är inte alltid lika med godhet precis som mörker inte alltid är lika med ondska"
Jag har ett halvt rum kan man väl säga. Där mitt permanenta altare står och allt där förvarar jag allt magiskt. Skulle dock vilja piffa till det lite mer. :)
Så fint du har det Nocturnal Creature!
Vi har också katt, men han bryr sig faktiskt inte ett smack i grejorna :).
Jag har en alldeles egen liten magibod intill skogskanten, med utsikt över sjön! Där har jag inbonat med magiska textiler, glasburkar å flaskor med torkade örter och regnvatten. En liten hylla med mina magiska böcker, en låda med alla altarsaker i, Häxor, ugglor, tavlor, kristaller, ljus, utsmyckning… allt ni kan tänka er hihi Å i maj fick jag en liten häxkatt också! :D
Så här ser mitt altare ut just nu, vid Yule.
Ena bilden med bara två ljus tända, och andra med alla ljus tända.
Detta är en byrå som står mitt i vårat vardagsrum här hemma :)
Vilka vackra bilder! Jag blir som förhäxad! 😉
Jag minns att jag hade ett litet nattygsbord i en hörna av mitt rum. Jag tror jag var tretton eller fjorton år. Nu har jag dock ett större, mer gediget nattygsbord som altare. Det är placerat vid fönstret som är nästan åt norr. Hur det ser ut skiljer sig från gång till gång, men jag vill jättegärna skaffa mig ett helt rum endast för magi och ritualer någon gång!

#13 Åh tack! Den längst fram (gudsstatyn) har jag gjort själv. Det är så svårt att hitta bra statyer i Sverige! De övriga två som syns har jag budat hem från Tradera.
#14 Du är verkligen jätteduktig!! Superfin!

Tack, vad glad jag blir! :)
bra tråd! Ska fixa mitt altare idag tror jag, mitt gamla en bord fick mina råttor ärva, gillade det ändå inte så mycket!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!