Wicca iFokus

Wicca

Etikettritualer-formler-och-cirklar
Läst 1510 ggr
Blodfot
0

Magiskt rum!

Hej, jag funderar på att göra hela mitt rum magisk genom att lägga ett pentagram i rummet, men frågan är hur smart det är? Kan folk komma in utan att de gör illa sig?

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

AngelicFriend
1

Hmm, Vet inte men då skyddas rummet väl. Eller?

Heej

Sommarek
1

Det beror sig väl på avsikten med det du lägger. Pentragram i sig är ju inte farliga.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[moapetrova]
0

#2 är det farligt för någon om man har ett för att skydda rummet från onda andar?

Sommarek
1

#3 Förhoppningsvis för onda andar, vad man nu skulle behöva det för?

[moapetrova]
0

#4 så ingen kan bli skadad då? Är väldigt ny inom wicca så ursäkta om du tycker att mina frågor är lite konstiga.

Sommarek
1

#5 Varför skulle någon bli skadad? Jag är nog inte helt med på vad frågan är.

[moapetrova]
0

#6 Tänkte precis som TS om att någon kan bli skadad eftersom rummet är "skyddat".

Sommarek
1

Antagligen bara om TS lagt sitt skydd på det viset.

[moapetrova]
0

#8 Går det bra med en bild på ett Pentagram?

BabyDragon
0

Beror helt på vad du ska skydda från. Dåliga energier? Andar? Förstår inte hur folk skulle kunna göra sig illa på ett skydd?

[moapetrova]
0

#10 andar och dåliga energier.

Sommarek
1

Det finns säkerligen material som är mer eller mindre lämpliga för skydd, men i magi menar jag själv att det är din avsikt som väger tyngst. Lägger du in ett skydd i en bit papper eller i en bit stål, så är föremålet laddat med din skyddande avsikt.

[moapetrova]
1

Tack för svaren, insåg dock att andar är ingenting att behöva skydda sig för. Men dåliga energier ska jag skydda mig mot! 😃

Sommarek
0

#13 Det är aldrig fel.  :)