Magiskt rum!
Hej, jag funderar på att göra hela mitt rum magisk genom att lägga ett pentagram i rummet, men frågan är hur smart det är? Kan folk komma in utan att de gör illa sig?
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Hmm, Vet inte men då skyddas rummet väl. Eller?
Heej
Det beror sig väl på avsikten med det du lägger. Pentragram i sig är ju inte farliga.
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
#2 är det farligt för någon om man har ett för att skydda rummet från onda andar?
#3 Förhoppningsvis för onda andar, vad man nu skulle behöva det för?
#4 så ingen kan bli skadad då? Är väldigt ny inom wicca så ursäkta om du tycker att mina frågor är lite konstiga.
#5 Varför skulle någon bli skadad? Jag är nog inte helt med på vad frågan är.
#6 Tänkte precis som TS om att någon kan bli skadad eftersom rummet är "skyddat".
Antagligen bara om TS lagt sitt skydd på det viset.
#8 Går det bra med en bild på ett Pentagram?
Beror helt på vad du ska skydda från. Dåliga energier? Andar? Förstår inte hur folk skulle kunna göra sig illa på ett skydd?
#10 andar och dåliga energier.
Det finns säkerligen material som är mer eller mindre lämpliga för skydd, men i magi menar jag själv att det är din avsikt som väger tyngst. Lägger du in ett skydd i en bit papper eller i en bit stål, så är föremålet laddat med din skyddande avsikt.
Tack för svaren, insåg dock att andar är ingenting att behöva skydda sig för. Men dåliga energier ska jag skydda mig mot! 😃
#13 Det är aldrig fel. :)