Hedendom.se
Snubblade in på hedendom.se när jag googlade völva och hittade detta på deras sida om wicca: "Har inte någon större organisation i Sverige men driver något som de kallar pub moot, det vill säga pubbmöten där de försöker värva folk."
Jag blev aningen förvirrad för i de wicca-böcker jag läst så står det ganska tydligt att wiccaner inte värvar folk. Utan att den som känner sig kallad själv får söka upp likasinnade.
Pubmoot är inte till för att värva folk utan för att likasinnade ska ha en plats att mötas då det oftast inte finns så många på samma ställe.
Keeron, som driver sidan, har tydligen ett horn i sidan till oss wiccaner. Jag mailade honom för några år sedan för att poängtera bristerna i hans texter, varpå han hävdade att det handlade om "semantik", att vi visst värvade folk samt att en "ledande wiccan" [sic] hade sagt till honom att sådana som han inte hade rätt att existera (vad jag har förstått var det efter ett gräl med Laila Wiberg.
Med andra ord är det en macho-viking som vill slåss lite mot "the fluffy bunnies" och inget att bry sig om. Han vet dessutom bättre själv vad wicca innebär än vi som faktiskt är wiccaner, så det är slöseri med luft att diskutera. ;)
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Det jag har läst om wicca på sagda sida är BS.
Tack för era svar, om jag kollar andra saker på sidan så tar jag nog infon med en nypa salt.
Det ska tilläggas att de också har en webbshop nu; kan vara bra att veta så man kan undvika den… 😈
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus