Athame
Hej jag är relativt ny på det här och försöker få ihop mitt altare, har inte haft bråttom utan låtit sakerna komma till mig men Athamen har jag inte hittat än, är det någon som har tips på vart man kan köpa. behöver den vara dubbeleggad? allt annat på mitt altare har varit av devisen man tager vad man haver så jag vill fortsätta med det och inte köpa någon dyr massproducerad sak. Hur ska jag bära mig åt? Någon som har något tips :)
Om du inte gillar massproducerat, prova med loppisar och andra second hand-val. Det är ditt verktyg, så det ska tala till dig. Det är tradition att den har två eggar, men det är inget tvång. Igen, ditt verktyg, ditt val. ;)
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
Jag känner flera som inte har tvåeggat, bland annat wiccaner som har en relation till Forn Sed och/eller de nordiska gudarna och därför har valt kopior av vikingatida knivar. Historiska marknader är ett ställe där man ofta kan hitta handsmidda knivar eller knivblad och de är ibland dubbeleggade. Man också beställa blad från många smeder. Min fick jag bladet till i present av en smed och så gjorde jag skaftet av ek själv och betsade det svart.
#2, hur i hela världen kunde jag glömma att nämna historiska marknader…? ☺️ Tur att du gjorde det. ;)
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus