Hittat rätt
Jag har i några månader läst o wicca och utövat era sabbats och esbats. Men jag känner att jag och guddinan redan har fått en bra relation, känner mig inte riktigt dragen till guden. Jag har några gånger pratat med dem, men en gång var speciell. Jag låg på en brygga i stugan och kollade på himlen, då började jag prata med gudinnan och hela himlen lös och det pirrade i hela kroppen. Jag känner att jag har hittat hem eller vad man ska säga och den känslan är helt otrolig ❤️ Har även fått upp ögonen mer på hur man behandlar djur och människor och av den anledning håller jag även på att sluta äta kött. Ville bara skriva av mig lite 😃
Trevlig upplevelse! :) Grattis!
Det finns ingen känsla som att hitta hem. :)
Jag tror att många nya wiccaner har lättare för gudinnan än för guden, eftersom många bär med sig en hel del negativa syner på en manlig gudom sedan tidigare och vill bejaka den kvinnliga sidan när de äntligen "får lov" att göra det. Det brukar balansera ut sig med tiden. ;)
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
Vilken härlig upplevelse =) Det tog flera årför mig innan jag blev dragen till Guden. Han hittade mig kan man säga :P men inget fel med att bygga upp en i taget eller bara ha en så länge man känner att det är rätt =)