Wicca iFokus

Wicca

Etikettefterlysningar-andra-wiccaner-covens
Läst 9386 ggr
Silent_Hill
0

Covens i Sverige.

Är du med i någon coven eller vet om någon som är öppen för nya medlemmar så för du gärna skriva det i denna tråd och även vart i Sverige den finns.

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

catha
1

Jag har inte en coven men däremot ett tempel i varande… Jag tillhör en traditions som heter Correllian Wicca Tradition och vi finns spridda över stora delar av världen - nord- och sydamerika, europa, afrika, asien och australien.

För att skapa ett tempel inom min tradition så krävs att man först arbetar som witan shrine ett år därefter uppgraderas man till proto-tempel som oxå kräver minst ett år innan man får godkänt att ha ett tempel.

Jag började min bana inom den shamanska traditionen men kände på slutet att jag saknade något - vilket jag fann inom min tradition. Den är även öppen för att man arbetar med andra former som t ex shamansim, druidism osv vilket gör den till en väldigt öppen tradition…

Inom traditionen jobbar vi en hel del över nätet med att t ex ha ritualer online etc för att de som sitter ute i stugorna och inte har någon i närheten ändå ska kunna vara med i gemenskapen. Jag kommer att hålla sådan på svenska, och alla som vill är välkomna att vara med…

Titta gärna in på min hemsida www.nerthus.n.nu för mer information. Den är inte riktigt färdig än men ska väl bli det snart hoppas jag

Hittar ni några stavfel eller syftningsfel hör gärna av er:D samma sak gäller om ni saknar något

catha
0

Ooops jag glömdeOskyldig

Jag finns i Östergötland och jobbar även inom hedniska nätverket vitka och vi har försökt att få tillstånd olika träffar men det är litet intresse…

f n är jag billös men så fort den är lagad osv kommer även fysiska träffar att komma igång…

Silverkorpen
1