Wicca iFokus

Wicca

Etikettefterlysningar-andra-wiccaner-covens
Läst 9386 ggr
Silent_Hill
0

Covens i Sverige.

Är du med i någon coven eller vet om någon som är öppen för nya medlemmar så för du gärna skriva det i denna tråd och även vart i Sverige den finns.

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

catha
1

Jag har inte en coven men däremot ett tempel i varande… Jag tillhör en traditions som heter Correllian Wicca Tradition och vi finns spridda över stora delar av världen - nord- och sydamerika, europa, afrika, asien och australien.

För att skapa ett tempel inom min tradition så krävs att man först arbetar som witan shrine ett år därefter uppgraderas man till proto-tempel som oxå kräver minst ett år innan man får godkänt att ha ett tempel.

Jag började min bana inom den shamanska traditionen men kände på slutet att jag saknade något - vilket jag fann inom min tradition. Den är även öppen för att man arbetar med andra former som t ex shamansim, druidism osv vilket gör den till en väldigt öppen tradition…

Inom traditionen jobbar vi en hel del över nätet med att t ex ha ritualer online etc för att de som sitter ute i stugorna och inte har någon i närheten ändå ska kunna vara med i gemenskapen. Jag kommer att hålla sådan på svenska, och alla som vill är välkomna att vara med…

Titta gärna in på min hemsida www.nerthus.n.nu för mer information. Den är inte riktigt färdig än men ska väl bli det snart hoppas jag

Hittar ni några stavfel eller syftningsfel hör gärna av er:D samma sak gäller om ni saknar något

catha
0

Ooops jag glömdeOskyldig

Jag finns i Östergötland och jobbar även inom hedniska nätverket vitka och vi har försökt att få tillstånd olika träffar men det är litet intresse…

f n är jag billös men så fort den är lagad osv kommer även fysiska träffar att komma igång…

Silverkorpen
1

Om du är intresserad av wicca i Uppsala så kommer jag ev. starta igång ett coven under 2013. Titta vidare på den här hemsidan: http://faerywicca.wordpress.com/coven-i-uppsala/

Skogscirkel
3

Rönnmåne coven baserat i Trollhättan och Göteborg (presentation finns här:http://wicca.nu/coven.html) kommer under hösten att påbörja en ny pratgrupp som förberedelse till eventuellt upptagande (dvs om vi känner att vi funkar ihop, från bådas sida). Som de säger i jobbannonserna "eftersträvar vi en jämn könsbalans och ser därför gärna manliga sökande", men du kan förstås höra av dig även om du är kvinna. Och det gör man hit: kontakt@ronnmane.se Berätta lite om dig själv, var du bor, varför du är intresserad av Wicca och av oss etc, så hörs vi om att träffas och fika en första gång.

Sommarek
3

Jag tror det kan bli lite svårt att få en översikt över alla coven som finns eftersom många kan ha svårt att hantera mängden intresserade. Om man är till exempel en liten grupp på fyra-fem, och listar sig som ett coven någonstans kan det lätt hända att man plötsligt har tio intresserade, och då blir snedfördelningen så stor att det inte går att ge varje individ den tid och uppmärksamhet som de förtjänar. Därför tror jag kanske, tyvärr, att det finns de som inte är så öppna med att vara medlemmar i ett coven.

(Däremot inte sagt att det inte är bra att de som är öppna för nya medlemmar visar fram sig - suget efter medlemskap i coven verkar vara konstant ganska stort, så det är toppen att ni finns!)  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Silverkorpen
3

För att svara på mitt gamla inlägg #3 så har jag nu startat mitt coven i Uppsala. Om du är intresserad så kan du höra av dig till mig genom att skriva ett mail där du berättar lite om vem du är och varför du är intresserad av att gå med i mitt coven.

Mig når du på: peter.wicca@gmail.com

För tillfället tar vi inte upp nya medlemmar, men planer finns att starta en pratgrupp till hösten 2014 eller våren 2015.

Sommarek
0

Jag knappar lite här också; Blåmåne, vårt skånska coven, har just nu öppnat en pratgrupp för eventuellt intresserade. Vi är baserade i Malmö/Lund-området, och mer info om oss hittar du här.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus