Wicca iFokus

Wicca

Etikettundersökningar-quiz-kluringar
Läst 1662 ggr
Holly_Wolfsbane
9

Termforskning om wicca - Delta!

Hej! Mitt namn är (inte) Holly, jag är 26 år gammal och studerar på Vasa universitet, i Finland.

Jag håller på och skriver min kandidatavhandling i modersmålet svenska, och eftersom jag även studerar översättning och terminologi har jag valt som ämne termöversättningar inom wicca från engelska till svenska. För detta kommer jag att göra en enkätundersökning, där jag undersöker hurdana svenska termer svenskspråkiga wiccaner använder (eftersom jag upplever att det finns stor begrepps- och termförvirring inom wicca på svenska).

Enkäten är inte klar än, utan jag ville främst kontrollera ifall det här är en aktiv sajt, och ifall det vore ändamålsenligt att lägga ut webenkäten här, då den är klar? Jag tycker mig ha jagat tag i de främsta tillhållen för wicca på nätet på svenska, men ifall det finns tips så lyssnar jag gärna :) Och enkäten torde bli klar nån gång i februari-mars, så håll utkik! Och sprid gärna budskapet ^^

Mvh, Holly

Sommarek
1

Jag tycker att du ska köra hårt.   ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Skogscirkel
2

Jag tycker att det låter som en intressant undersökning.  Dock tror jag att du också att du ska höra av dig till forumet svenska wicca på facebook, där många svenska covenwiccaner är aktiva, såväl som solitärer.

/Eva

Holly_Wolfsbane
2

HÄR hittar ni min undersökning!

https://sv.surveymonkey.com/s/wicca

Den tar ca. 10 minuter att fylla i, och ditt deltagande vore jätteuppskattat!

Sprid  gärna ordet! Enkäten är öppen i högst 2 veckor, så delta gärna genast :) Tusen tack!

//Holly

[SaraElis]
0

Jag  har deltagit, lycka till med avhandlingen!

Sommarek
1

Samma här, hoppas det går bra.   :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Silent_Hill
1

Jag har också deltagit 🙂 Lycka Till!

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Silverkorpen
0

Jag med! Lycka till! :)

BabyDragon
0

Deltagit, all lycka med projektet =)

Holly_Wolfsbane
0

Tack jättemassor!

Jag har redan fått in så massor med bra svar att jag kommer stänga den tidigare än vad jag sagt. ENKÄTEN STÄNGER DÄRFÖR PÅ FREDAG 8.00. Den som ännu inte deltagit kan göra det fram till det!

Nattlotus
0

Då avslutades enkäten den 20/3 08.00 om jag förstått rätt? Synd att jag missade detta men jag hoppas att det går jättebra för dig Holly_Wolfsbane! Ett stort lycka till med studierna önskar jag dig också! Blessed be