Vilket element är du?
Ett engelskt test där du kan kolla vilket element som stämmer bäst ihop med din personlighet;
http://www.beliefnet.com/section/quiz/index.asp?sectionID=203&surveyID=62
Just på det detta testet blev jag Vatten (konstigt nog) haha
Men annars brukar jag vara Eld eller Eter när det 5 elemntet finns med
Är född i ett Eld tecken dock.
Men jag tror de flesta är lite utav alla elementen. Det kan nog variera vilket element man känner sig dragen till uder olika perioder i livet tex.
Sen upplever jag själv att jag känner av vissa element extra mycket när man håller ritualer och cermonier där man bjuder in elementen. Jag har alltid känt extra mycket när man bjuder in Eter eller Ande. Då känner jag mig väldigt harmonisk och lugn. Jag upplever många både fysiska, psykiska och spirituella positiva reaktioner vid just det elemntet. Luft känner jag också av när vi bjuder in, inte så starkt som Eter dock.
Men det är intressant det här med elementen ^^
Vad är du själv för element Silent_Hill?
"Ljus är inte alltid lika med godhet precis som mörker inte alltid är lika med ondska"
Jag är elementet luft i både testet och på riktigt, eller vad man ska säga :-) Och det stämmer så bra på hur jag är som person. Jag är en väldig tänkande och analyserande person. Dagdrömmer ständigt och tänker oftast innan jag gör något även om dom mest simplaste sakerna. Dock när jag väl bestämt mig för något så kan jag istället bli impulsiv och göra saker med en gång. Känner mig också väldigt hemma med luft när jag åkallar elementen. Eld är också något jag känner starkt för i vissa avseenden. Jag älskar t.ex att tända ljus, sitta vid en brasa, elda i öppen spis osv. Kan sitta i flera timmar och bara kolla in i elden.
Tror väl att det finns lite av alla element i mig (dock väldigt lite utav eld i så fall ;-) ). På "riktigt", det som hör ihop med mitt stjärntecken, är jag jord (vilket jag alltid har känt ett kraftigt motstånd mot, av nån anledning ..) Här fick jag svaret vatten, vilket jag håller bättre med om att jag är lik :-) Vet att när jag var liten blev jag en gång till och med sur över att mitt element var jord och inte vatten, haha, älskade att simma och bada när jag var barn, så det var nog mest därför :-)
Jag blev vatten i det här testet och det stämmer det som står där. Annars brukar mitt element vara eld, vilket också stämmer bra med mig. Det element jag föredrar är dock jord :)
Livet kan vara krokigt, men aldrig utan mening!
I detta fall var jag luft, vilket visserligen passar mig mycket också. I alla andra tester, när jag lägger tarot och i astrologiska tecken är jag alltid eld.
Jag blev vatten av någon konstig anledning. Vatten är det element jag nära på vill avstå ifrån. Jag är född i ett jordtecken, och har alltid kännt mig som en jordmänniska. o.O
några andra här verkar också fått annat svar än normalt… kanske inget felfritt test.. :/
jag blev Air person. Men är dålig på engelska så förstår inte allt så kan inte säga om det stämmer eller inte. Då jag inte förstår allt som står.
Äring och Fred.
Ha en fortsatt trevlig dag.
Med Vänliga Hälsningar Veronica.
**
**
Jag känner igen mig i alla, men tyckte mest vatten passa på mig.
Tror vi har mer och mindre av alla element. Men tror detta test var mest på skoj =)
Vatten blev jag: *Water: You're sensitive and fluid, responding to feelings more than anything else. Dreams, visions, love, and the mysterious attract you. You may be prone to depression, so try to balance your emotions with rationality.*
Min bättre hälft hade nog snarare gissat på eld. 
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
Jag gissade på vatten och fick 44 poäng och detta va riktigt klockrent:
21 - 50
Water: You're sensitive and fluid, responding to feelings more than anything else. Dreams, visions, love, and the mysterious attract you. You may be prone to depression, so try to balance your emotions with rationality. Read more about your element.
The Water Person
The Water person feels first and foremost. "Thinking never solved anything-only our hearts should be our guides!" She has a great facility with feeling; she is compassionate, caring, and a great listener. Water people can be wonderful therapists. They "go with the flow," but don't flit about like Air people. Their movements have a definite path, albeit an often unexpected one.
The Water person's open heart makes her generous, and her empathy can make her quite social, although not all Water people are "bubbly." She is often very dreamy, and can be mystical. Among magical folk, Water people might meditate, light incense, take steamy baths, wear consecrated herb bags, and so on. Water people are often artistic as well, and are especially found among painters and musicians.
Water people often move with a sensual grace that reminds one of their element, and often have wide, open eyes, the kind that look deep and liquid. Very Watery people often dress in flowing clothes or have flowing accessories. They can have a mysterious quality that is compelling to those around them. Some Water people are dark, brooding, and perhaps even silent, an inward rather than outward Water manifestation.
Romance comes naturally to Water people; they give and receive love easily. Some share themselves effusively, and some are very secretive, withholding information while being open with emotion. Perhaps surprisingly, not all romantic Water types are particularly sexual; many find the physicality of sex to be a distraction from love's emotional and spiritual nature.
All that feeling can lead to its share of problems. Depression and addiction are Watery illnesses, and flowing with dark, negative feelings can make some Water people irrational, or even psychotic. More likely, the Water person will simply be prone to tears, often needing to "get serious" at moments when others would prefer to be lighthearted. They can be as inconsistent as the tides, changing their minds the way Earth people change their socks. Their wonderful sensitivity can go overboard, making them perceive every offhand remark as a major emotional statement.
The Water person can choose to balance herself. Water needs to be offset by rationality, decisiveness, and groundedness. With some balance, the Water person can follow her flowing nature, and be happier for it.
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se
# jag är vatten jag med och en jäkligt konsekvent kräfta.
Jag har blivit luft i varje test jag gjort och et käs som mig så anar att jag är luft
nattstad.se/nattahs
Jag fick vatten som element, och det som stod stämde in skrämmande bra! :)
Jag är född i luftens tecken och fick vatten som mitt element…
Jag blev vatten, men känner mig mer som jord
#15 Blev lika dant för mig.
Kan åsså vara för att jag fuskade mig igenom två frågor, min engelska är inte den bästa så jag tjansade.
Fridens liljor!
Det var ett kul test. Jag försökte verkligen att svara ärligt och se ifall testet skulle ge något annat än luft. Det gjorde det inte, även om resultatet bara var två poäng mer än vatten.
S∴S∴

jag blev vatten .. född i vattunman
Jag blev vatten, och givetvis är jag född i kräftans tecken…
Jag blev luft, som jag alltid känt mig närmast. Men jag känner mig också väldigt nära jord och vatten. :)
Owh.. Jag försökte men de blev Error 

Föga oväntat blev jag vatten, jag är en riktig känslomänniska. 
Men som jag tror att någon skrev här, så bär vi alla manifestationer av elementen i varierande grad, och vi borde försöka att balansera oss så gott det går.
luft och jag är inte alls förvånad.
Jag blev eld, föga förvånad då det är det enda elementet jag kan känna en koppling till än så länge. Just nu så jobbar jag med att först vatten. Har dock tid att lära känna de andra elementen senare i livet.
Jag blev vatten vilket är lite konstigt för jag är en väldigt utpräglad jordmänniska egentligen, men okej, jag har ganska mycket vatten i mig också ska nog erkännas.
Jord och vatten tillsammans skapar ju liv ;)
Luft! Född i luft och hela elementet beskriver min personlighet så blev inte så förvånad när testet visade: Air :)
Blev vatten, vilket jag känner igen mig på. Brukar alltid bli eld annars, som jag också känner igen mig på…
Inte konstigt att jag känner mig så kluven ibland
jag fick eld och luft. har alltid känt mig nära dem två elementen.
jag fick vatten, är inte särklilt förvånad, är född i vattnets tecken (skorpionen) och är en riktigt känslomänniska. har alltid älskat vatten, att simma och så…
Jag fick vatten, vilket inte super förvårnar mig, jag jag är inte vatten, jag är eld och luft.
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Jag har inte gjort testet men jag är född i vattnets tecken och det är det tecken som passar mig :) Dock är jag livrädd för vattnets varelser men det kanske har något att göra med det ;)
Jag fick luft och känner väll igen mig själv till viss del. Läste om allihopa och jag ser mig själv till viss del i alla och jag känner mig lika dragen till alla när jag arbetar. Mycket spännande läsning :-)
http://beautywithsofia.wordpress.com/

Jord : Du är de stabila, praktiska vänliga människor älskar för din vårdande ande. Rotade i familjen eller andra åtaganden, kan du vara envis och resistenta mot förändring ibland. Var öppen för nya idéer och sätt att göra saker. Läs mer om ditt element.
21-50
Vatten
: Du är känslig och vätska, svara på känslor mer än något annat. Drömmar, visioner, kärlek och den mystiska lockar dig. Du kan drabbas av depression, så försök att balansera dina känslor med förnuft.
Läs mer om ditt element.
51-70
Luft : Du är smart, kvick, och processorienterad - men kan vara lite abstrakt och spacy ibland. Du dras till idéer och älskar att lära. Se bara till att lämna utrymme för känslor och förnimmelser. Läs mer om ditt element.
71-100
Fire
: Du är egensinnig, passionerad och intensiv, efter dina instinkter i arbete, relationer, och mer. Folk beundrar ditt mod och, ja, din eld. Bara låt inte din impulsivitet leda dig vilse.
google som har översatt så är lite förvånad över att jag fick luft då jag ser mig själv som en jordnära person. men men sak samma =P
spirit of godness spirits of light. protect us from all plight
kanske finns det mer av ett element i dig än vad du själv märker ;) vi har ju alla element innom oss.
Är luft i mitt sjärntecken & blev luft i testet också.. 😎 Dock inte helt oväntat.
Jag blev luft men har alltid sett mig själv som eld. Är en solvädur och månkräfta med acsendenten i Jungfrun och Medium Coeli i Tvillingarna. Har ett hett temperament, mycket bossig och känslig. Har dock känt mig som luft nu i en period. Tror det varierar för jag känner en dragning till de olika elementen i perioder :)
🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor
Fick också luft, men är vanligtvis eld. Jag är ju född i en s.k. "cupstecken" - Vädoxen, så det är inte jättekonstigt att jag balanserar mellan att vara eftertänksam och informationstänkande och intensiv och bossig… Fast som ni säger, så är vi nog lite av varje, bara i olika stora "portioner", kanske. 🙂✨
Jag var vatten, stämmer mycket bra
Fire vilket även Feng Shuin säger att jag är och tycker det stämmer rätt bra.
Jag blev luft.