Wicca iFokus

Wicca

Etiketthögtider
Läst 1519 ggr
tasteoflife
0

Delta vid högtiderna? (Skåne)

Hejsan! Jag har läst om wicca en hel del, jag håller fortfarande på så jag är bara nybörjare. Jag undrar om man kanske skulle kunna få delta vid någon av högtiderna hos någon/några i Skåne & känna på/efter? 😃

Kärlek, ärlighet & respekt. Hjärta

Silverkorpen
1

Om du åker till London så har de ett väldigt aktivt Pagan Federation med öppna ritualer. Jag rekommenderar det verkligen. :)

Sommarek
1

Det är ganska få som släpper in helt främmande i sina ritualer; ett religiöst firande är ofta ganska intimt företagande där man kanske sägeroch gör saker som man inte gör utanför cirkeln. Därför vill de flesta helst känna de andra i cirkeln väl. Ett tips är att lära känna andra hedningar och på så vis kanske hitta någon att fira med. Om du har ett Facebook-konto finns där en grupp som heter Skånehäxorna och som anordnar pubmoot en gång i månaden, och dit kommer alla slags hedningar.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

tasteoflife
0

#1 Tack för tipset! Har mina tankar på att åka dit faktiskt så då kanske det vore värt!

#2 Jo, nu när du säger det så förstår jag faktiskt det.. Tack! Jag ska gå med där 😃

Silverkorpen
1

#3 Ja, vad kul, om du åker dit så planera in resan när PF-London har ett arrangemang, eller kanske Thredwells har något? Ta en titt! :)

tasteoflife
0

#4 Tack återigen! :DDD