Att göra en deal.
Jag har gjort det simplaste att be högt ayy någon som kan hjälpa mig skall komma Inget händer. Kanske ganska uppenbart. Men hur skulle jag kunna göra?
Du kanske ska specifiera när den här personen eller entiteten ska dyka upp? Det är överlag bra att vara specifik, vare sig det handlar om bön eller magi. Har du berättat vad du behöver hjälp med? Vem har du kontaktat?
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
Har gjort allt de. Ända gången de funkat var när jag bad min skyddsängel Komma.
Oftast funkar det ju inte som en önskebrunn; att man ber om något och så dyker det upp. I så fall hade ju alla haft allt de önskade hela tiden. Handlar det om gudomar kanske man behöver kontakta dem på ett speciellt sätt beroende på personlighet; man kanske behöver offra något för att visa att man menar allvar, eller på annat sätt visa att man inte kommer missbruka vad det nu är man vill ska hända.
Det är dock lite svårt att komma med råd när ditt inlägg är så vagt. Det är lite som att säga "jag ringde till någon men ingen svarade. Vad ska jag göra nu?" (Vem ringde du, vad ville du, har du dubbelkollat numret, ring igen senare…)
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
Haha mjo de förstår jag. Skrev ju bara snabbt så. :)
man kan se på gudar och andra väsen lite som människor; vi har alla saker som upptar vår tid och energi, saker vi är intresserade av och saker vi inte är intresserade av och om vi håller på med något viktigt släpper vi inte nödvändigtvis vad vi har för händer för att en främling vill att vi ska göra hen en tjänst.
red ut vem det är du vill ha kontakt med om du inte redan har gjort det. skaffa dig information så att du vänder dig till någon som faktiskt har något intresse i det du vill ha hjälp med. är det en gudom eller någon personlig andeguide/kraftdjur eller något annat? om det t ex handlar om romantiska förhållanden är det ju bättre att vända sig till en kärleksgudom än till en som först och främst styr över handel och ekonomi.
ta dig tid att bygga upp en relation till den du vill ha kontakt med istället för att bara be om hjälp. använd dig av offer, ritualer, meditationer eller liknande. se det som en vänskap. det kommer inte fungera om du bara tar kontakt när du vill ha något. du måste visa intresse för den andra, det hen gör och vad hen vill ha. du måste vara villig att ge något tillbaka också ibland.
Tack