Wicca iFokus

Wicca

Etikett: ritualer-formler-och-cirklar
Läst 1527 ggr
gudilondon
1

Rätt gudinna för en kärleksspell

Jag tänkte lägga en liten försiktig spell över en man så att han ska "få tummarna loss". 

Förra gången jag gjorde detta gick jag till gudinnan Inanna. Spellen fungerade så tills vida att både jag och dåvarande partner först älskade varandra (mest på kroppsliga planet) men sedan blev vi fiender och började medvetet göra varandra illa psykiskt. Vi bråkade och till slut bestämde vi båda att det är slut. Nu är vi dock vänner igen, helt vanligt goda vänner.

Denna gången vill jag inte ha sex och sedan krig (vilket egentligen Inanna står för, utan jag vill ha ett kärleksförhållande med denne man som jag vet är mycket attraherad av mig. (Det är inte jag på avataren, hi hi)

Vilken gudinna?

Tarotstollan
1

Afrodite eller Venus kanske.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

gudilondon
1

Ja, Afrodite naturligtvis! Har ju varit vid hennes födelseplats på Cypern.

Så får det bli 🙂

scheindel
3

så är det viktigt att inte se gudinnan, vem det än är, som nån slags postorderföretag där man bara kan lägga in en beställning och få det man vill ha. man måste ofta bygga upp en ömsesidig relation också och det kan ta tid. se på det som en vänskap. du lägger inte nödvändigtvis ner din tid, energi och andra resurser för att göra en främling en tjänst och om du har en bekant som bara hör av sig när hen vill  ha något från dig  eller ber om en massa saker men aldrig ger något tillbaka, blir du förargad. då kanske du struntar i att hjälpa till eller rent av bestämmer dig för att lära hen en "läxa"

vilken gudinna du väljer är kanske inte lika viktigt som att du faktiskt tar dig tid att bygga upp en bra relation till henne istället för att bara åberopa henne när du gör en ritual för att få mannen du vill ha.

Sommarek
2

I tillägg till #3s briljanta inlägg, tänk även på att man ska vara väääääldigt specifik i magi, och speciellt när det gäller så personliga angelägenheter. Det går inte bara att säga att man vill dra till sig en speciell person; du måste även tillägga att ni ska vara lyckliga tillsammans och att förhållandet ska hålla - annars riskerar man att man blir fast med en karl som kanske är kvinnomisshandlare, eller att man blir tillsammans men det håller bara i ett halvår. Specifera, specifera, specifera.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

gudilondon
1

Tack för alla råd. Jag har jobbat med energier i många år och främst vänt mig till de fyra elementen.

Jag vet, specificera 😉