Månadstema?
Eftersom inspirationen har trytit en aning så har jag funderat lite på vad man skulle kunna berika sajten med. En av tankarna går mot någon form av månadstema eller liknande.
Vi har ju haft "veckans tema" som då gick ut på att jag och medarbetaren skrev något kortfattat om ett ämne och sedan fick man diskutera runt det.
Denna gång vill jag mer att alla ska kunna vara med och påverka när det gäller ämne. En tanke var då att ni medlemmar får nominera ett ämne ni vill ska skrivas om, sedan blir det en omröstning med alla ämnen som blivit nominerade. Det ämnet som vinner kommer upp nästkommande månad antingen i form av en artikel och/eller tråd. Ämnena kan beröra allt som har någon koppling till Wicca som t.ex en speciell gudom, redskap, grunderna inom wicca, högtider m.m Ja, allt vad ni nu kan komma på. Blir det en artikel så kommer den skrivas så utförligt som möjligt som antingen jag skriver eller om någon annan vill.
Ett exempel är t.ex om ämnet "bägare" vinner. Då kan det kanske komma upp en artikel om redskapet men även kanske trådar som berör ämnet. Så att det blir lite som ett tema för månaden.
Dock så får man ju självklart även lägga upp andra trådar som inte berör ämnet också
Jag spånar lite nu bara så jag vet inte alls om det är något som låter klokt, men det skulle vara kul och veta vad ni tycker?
Har du något eget förslag så är du självklart välkommen att framföra det 

Månadstema hade nog varit lite lättare att hålla sig till än veckotema, eftersom risken är att idéerna försvinner fort då. Det hade varit roligt om man kunde satt lite fokus (pun intended) på det som kanske ligger lite utanför det vanliga; vad elementen står för och hur man drar en cirkel kan de flesta googla sig till, så man kunde kanske satsa på sådant som många funderar på men inte gärna frågar ("hjälp, jag vill göra en ritual men är rädd för att göra fel, får gudarna spel om jag spiller ut vinet?"), eller okända aspekter av saker och ting ("tema på Hekate, kul! Alla tror hon är så bad ass, men enligt mig erfarenhet…") eller liknande? :)
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
Låter bra, håller också med om att det nog blir lättare att hålla sig till än veckotema. =)
Eller ha åtta gånger per år? Så som högtiderna. På så sätt kan en text komma upp lagom till högtiden och så finns det utrymme att diskutera ämnet djupare under sex veckor, cirka eftersom det är ungefär så lång tid mellan varje högtid.
Månadstema kopplad till måncyklerna och deras makter och teman kan vara intressant. Likaså att följa årshjulet och få lära om wiccas högtider kopplade till solstånden. Hur tjänar wiccan sitt samhälle kan vara intressant att läsa om. Hjälper wiccor medmänniskor med naturmedicin och helandet? Hjälper wiccaner till att stärka fruktbarheten/tillväxten? Hjälper wiccaner till med spådomskonst eller vägledning i livsval?
#5 Wiccan/wiccor/wiccaner?
Wicca är en religion, så det är inte givet att man hjälper sitt samhälle på ett specifikt sätt för att man är wiccan, på samma sätt som det inte är givet att man gör det som kristen, muslim eller asatroende. Däremot är det säkert en ganska hög procentdel av wiccaner som hjälper sin omvärld på ett eller annat sätt eftersom man ser det gudomliga som immanent i världen. ;)
Jag är ju ny så allt är väl intressant..
Månadsstenar, högtiderna, olika månar (blue moon, blood moon osv) & vilka ritualer osv. som berör/är lämpliga, olika gudar/gudinnor, olika ord & begrepp.. Bara lite impulsiva tankar men de som redan är insatta vet nog redan allt detta. 😃
Kärlek, ärlighet & respekt. 
Altarbilder och sådant där vi gör saker gemensamt görs nog bäst som trådar medans ren info kanske är bäst som artiklar?
Kan ju göra en artikel med temat där den presenteras för att det ska vara det första man ser när man kommer in?
Det har vi ju nu, med Mabon. :)