Trefaldighetslagen
Hej! Jag undrar om det är möjligt att kasta en förbannelse över någon utan att handlingen slår tillbaka trefaldigt a.k.a "the Threefold Law"? En skyddsbesvärjelse borde väl skydda mig?
“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”
— Sun Tzu
mitt tips är att inte kasta förbannelser på någon utan prata om problemet istället.
Jag håller med föregående skribent. Förbannelser är inget att leka med…
Är du nybörjare?
Att slänga med förbannelser hitan och ditan utan någon som helst självbehärskning slår enbart tillbaka på en själv tillslut, det spelar ingen roll huruvida du utövar skyddsbesvärjelser eller ej, det hjälper inte ett skvatt. Talar dessvärre av egna erfarenheter.
#3 liknande fråga var nog redan ställd där, men då kom det fram att man får tillbaka allt i 3. Av egna erfarenheter (tragiskt nog) avråder jag ts till att leka gud.
#4 Jag tror inte man får tillbaka allt i tre (så att om jag ger en tiggare på stan 20 kronor får jag 60 tilbaks), men ser det som orsak och konsekvens. Om man t.ex gör något för att skada någon, kan det även slå mot hens familj och vänner, och de har kanske inte gjort dig något. Med andra ord, saker och ting är större än man tror, vilket kan vara bra att tänka på.
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
jag håller med tidigare skribenter, men jag tycker ts kan se det från en annan synpunkt också: kan du slå någon på käften utan att det får några konsekvenser? kanske, men sannolikt inte. antingen slår de tillbaka eller blir du polisanmäld, eller träffar du fel så att skadan blir mycket värre än du räknat med och du får leva med dåligt samvete och ånger resten av livet, t ex. mycket kan gå snett. varför skulle det gå att göra motsvarande magiskt då utan konsekvenser? och även om du skulle kunna komma undan med det utan att det får konsekvenser betyder inte att det är ok att göra det, på samma sätt som det inte är ok att handgripligt ta rättvisan i egna händer om man blir sur på någon.