Ritualer, kristaller, altare...
Hej!
Jag är väldigt ny på detta, och har tidigare skrivit ett inlägg med lite funderingar.
Nu har jag ännu fler funderingar! 😅
Ritualer - Hur lär man sig ritualer? Finns det böcker med "färdiga" ritualer som man kan följa?
Kan man utveckla egna ritualer? Och hur gör man det i sådana fall?
För att utföra en ritual, hur går man då till väga på bästa sätt?
Måste man göra på ett visst sätt?
Altare - Jag har förstått att man gärna ska ha vissa redskap på sitt altare, som ex. athame, bägare osv. Men finns det andra saker man kan ha på Altaret? Och vad representerar de?
Objekten för gudinnan/guden, är det objekt man kan välja helt fritt?
Kristaller - Jag har uppfattat det som att kristaller är något som vissa använder, och andra inte? Jag har försökt googla, men hittar inte så mycket information om just kristaller kopplat till Wicca.
Jag har kollat på en del webbutiker som säljer kristaller, och då finns det kristaller med och utan runor på. Vad är skillnaden? (Och vad använder man runorna till?)
Generellt hittar jag väldigt lite information om Wicca och utövande av specifika ritualer, hur man använder kristaller osv.
Förlåt för alla tusen frågor! Men jag vill verkligen lära mig så mycket det går.💚🌙
Hej igen :D
Kristaller har inte jättemycket med Wicca att göra utan är mer redskap som en del använder i utövandet. Det finnsa massor med litteratur i kristall ämnet mest på engelska, Får en del träffar om man googlar wicca crystal samt andra sökord.
Egna ritualer är alltid trrevligt och en del upplever att de fungerar bättre än andras "recept". Du hittar info på sidan du tittat på tidigare http://wicca.nu/vadarwicca/byggaenritual.html
Som sagt. Att söka är det bästa du kan göra för att hitta information.
Lycka till!