Wicca iFokus

Wicca

Etiketthögtider
Läst 2209 ggr
Emmyjane
2012-08-20 18:08
0

Mabon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Funderar på hur ni brukar fira Mabon och hur ni tänker göra i år?

Silent_Hill
2012-08-20 22:08
2

För min del blir det nog en skogsutflykt under dagen där det blir att hitta dekoration, meditera, reflektera och bara njuta av hösten. Sen blir det att ta med rönnbär och ev något mer om jag hittar det att dekorera altare och matbordet med. Innan vi börjar att äta brukar jag även uttala en bön till gudomarna. Även tiden vid middagsbordet brukar vi spendera lite mer vid och göra det extra fint och speciellt.

Det är ungefär så det brukar vara varje år Glad

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Bara Anna
2012-08-21 10:16
1

Jag har alltid tidigare firat tillsammans med andra wiccaner i grupp, eller åtminstone haft möjligheten att välja detta. I år för första gången officiellt så skall jag fira ensam och jag känner att jag behöver hitta min egen form lite. Så det sysslar jag med just nu. Förhoppningsvis blir det en trevlig ritual för mig själv med god förtrollad mat efteråt i alla fall!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Sommarek
2012-08-21 14:18
1

Det ska bli första gången jag firar med ett coven, så jag är mäkta spänd! Vi ska hålla till på en hög kulle precis bakom mitt hus med utsikt över hela trakten.  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

BabyDragon
2012-08-21 15:23
0

Jag har p.g.a hälsa och rörigt liv i allmänt inte firat någon högtid på ett tag. Men tänkte börja med Samhain i år =)

Andra år har jag firat med en litten ritual där jag delar frukt med gudommarna (som jag sedan grävit ner som gåva till dem och jorden) Och tackar dem och jorden för all rikedom vi fått i form av mat som kärlek och annat =)

Har bara gjort något litet på Mabon.

BabyDragon
2012-08-21 15:23
0

#3 Kul! Ha så roligt =)